فناوری

شکست آیفون 14 پرو مکس در برابر گلکسی S23 اولترا در تست بنچمارک 3DMark

همانطور که می‌دانید گلکسی S23 اولترا از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 ارتقا‌یافته بهره می‌برد. این چیپست در واحد CPU و GPU سرعت کلاک بیشتری از مدل استاندارد دارد. همین امر به پرچمدار سامسونگ اجازه می‌دهد تا در بسیاری از موارد عملکرد بهتری را نسبت به مدل‌های قبلی به نمایش بگذارد. در بنچمارک 3DMark Wild Life Extreme، گلکسی S23 اولترا به‌راحتی 14 پرومکس را شکست داد، اما نکته جالب‌تر این است که در تنظیمات پیش‌فرض پایین، اسنپدراگون 8 نسل 2 عملکرد خوبی از خود نشان نمی‌دهد.

گلکسی S23 اولترا در مقایسه با آیفون 14 پرو مکس

گلکسی S23 اولترا بارها مورد آزمایش قرار گرفت تا مشخص شود عملکرد آن در برابر رقبای و مدل‌های قبلی، تا چه حد پیشرفت کرده‌است. حالا بر‌اساس این آزمایش‌ها می‌دانیم که در بنچمارک 3DMark Wild Life Extreme، پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 گلکسی S23 اولترا که قوی‌ترین پردازنده‌ حال‌حاضر دنیای اندروید محسوب می‌شود، دو برابر سریع‌تر از چیپست اگزینوس 2200 گلکسی S22 اولترا عمل می‌کند. در رقابت با آیفون 14 پرومکس نیز گلکسی اس 23 اولترا در تنظیمات پیش‌فرض بالا، عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد. به‌هرحال، با اینکه تفاوت عملکرد این دو دستگاه چندان مشخص نیست، مدل رده‌بالای سامسونگ رتبه اول را به خود اختصاص داده‌است.

در آزمایش‌ عملکرد تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک‌بنچ 5، تراشه A16 Bionic آیفون 14 پرومکس بهتر از اسنپدراگون 8 نسل 2 ظاهر شد. بنابراین اسنپدراگون 8 نسل 3 سال آینده راه طولانی در پیش خواهد داشت. نکته عجیب در مورد تست 3DMark Wild Life Extreme این است که نشان می‌دهد در تنظیمات پیش‌فرض پایین، گلکسی‌ S23 اولترا به‌دلایلی کندتر از آیفون 14 پرومکس است.

دلیل تفاوت عملکرد گلکسی S23 اولترا در تنظیمات پیش‌فرض بالا و پایین هنوز مشخص نیست. اما ممکن است که چیپست آن دارای برخی مشکلات پایداری باشد. احتمالاً این مشکل در به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری آینده برطرف خواهد شد.

بنچمارک 3DMark گلکسی S23 اولترا

همانطور که می‌دانید پیکسل 7 پرو سال گذشته در برابر گلکسی S22 اولترا مغلوب شد. بنابراین حتی نمی‌تواند بخشی از این مقایسه باشد. این تست‌ها نشان می‌دهند که اسنپدراگون 8 نسل 2 بهبودهای قابل‌توجهی در عملکرد پردازنده گرافیکی ارائه می‌دهد، اما از نظر عملکرد محاسباتی همچنان A16 Bionic در جایگاه اول قرار دارد.

انتظار می‌رود که برای سال 2024، کوالکام بار دیگر از TSMC برای اسنپدراگون 8 نسل 3 استفاده کند. در عین حال، این شرکت با سامسونگ برای تولید نسخه‌ بهتر از چیپست پرچمدار بعدی همکاری خواهد کرد. به این ترتیب، این احتمال وجود دارد که گلکسی S24 اولترا از آیفون 15 اولترا که اواخر امسال عرضه می‌شود، نیز جلو بزند.

  • قابلیت های لورفته رابط کاربری One UI 5.1
  • امتیاز بزرگ گلکسی S23 اولترا برای طرفداران ادوبی لایت‌ روم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا