بازی هافناوریکسب و کار

ویژگی Hum to Search گوگل – جستجوی آهنگ در گوگل با متن و ملودی

حتما برای شما هم پیش آمده که متن یا ملودی یک آهنگ در ذهن شما گیر کرده باشد و شما به دنبال نام آن آهنگ باشید. حال گوگل با بهره گیری از قدرت هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، از جدیدترین روش‌ جست و جو سایت خود رونمایی کرده است. این ویژگی جدید “Hum to Search” نام دارد و از امروز در دسترس است. برای جزئیات بیشتر ویژگی Hum to Search گوگل با سخت افزار مگ همراه باشید.

احتمالا شما برای شناسایی آهنگی که در ذهن شما گیر کرده، از چند سایت مانند Shazam یا Soundhound استفاده می‌کنید.

ویژگی Hum to Search گوگل به شما این امکان را می‌دهد که آهنگ آزار دهنده‌ای را که در ذهن شما گیر کرده است زمزمه کنید (یا سوت بزنید یا بخوانید)، و سپس با استفاده از تکنیک‌های یادگیری ماشین سعی در شناسایی آن کند.

برای سرچ کردن آهنگ در گوگل، پس از ضربه زدن روی نماد میکروفون در نوار جستجو گوگل در تلفن خود و گفتن “این آهنگ چیست” یا “جستجوی آهنگ”، می‌توانید 10 تا 15 ثانیه از آهنگ را بخوانید، سوت بزنید یا ملودی آن را زمزمه کنید. سپس Google براساس احتمال منطبق بودن مطابقت خود نتایج را به شما نشان می دهد ، پس از آن قادر خواهید بود روی نتایج ضربه بزنید تا به آن گوش دهید (دقیقاً مانند آهنگ دیگری که در جستجوی Google جستجو کردید).

گوگل می‌گوید که این ویژگی با استفاده از مدل‌های یادگیری ماشینی خود برای “تبدیل صدا به یک توالی مبتنی بر عدد که ملودی آهنگ را نشان می‌دهد” کار می‌کند، سپس می‌تواند آن را با آهنگ‌های موجود مقایسه کند. این شرکت می‌گوید که این مدل‌ها را بر روی “انواع منابع، از جمله آواز، سوت یا زمزمه انسان، و همچنین ضبط‌های استودیویی” بهینه شده، و مواردی مانند سازها و کیفیت صدا را از بین می‌برد تا فقط بر روی توالی عددی تمرکز کند. در نتیجه، ویژگی Hum به جستجو باید کار کند. حتی اگر شما لحن ناشنوا داشته باشید و یا آن را داد بزنید.

ویژگی جدید Hum برای جستجو از امروز به زبان انگلیسی در iOS و به بیش از 20 زبان در اندروید موجود است و قصد دارد در آینده موارد بیشتری را اضافه کند.

اولین آهنگی که با این روش به دنبال آن می‌گردید چیست؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا