بازی هافناوریکسب و کار

مسدود شدن حساب کاربری چندین فرمانده سپاه ایران توسط اینستاگرام

اینستاگرام امروز صفحه رسمی تعدادی از فرماندهان سپاه ایران را مسدود کرد. این حرکت اینستاگرام در راستای اقداماتی است که آمریکا علیه نیرو سپاه پاسداران گرفته است. البته هنوز اینستاگرام نسبت به این موضوع واکنش نشان نداده و مشخص نیست که آیا مسدود شدن حساب این افراد با تصمیم این شبکه بود و یا بر مبنی گزارش کاربران.

حساب کدامیک از افراد سپاه مسدود شده است؟

در میان لیست افرادی که حساب آنها توسط اینستاگرام مسدود شده است، به غیر از حساب اصلی سپاه پاسداران (392.9 هزار دنبال‌کننده) و سه صفحه منتسب به سردار قاسم سلیمانی (104.5 هزار، 235.8 هزار و 888.4 هزار دنبال‌کننده)، نام افرادی مانند سرلشگر محمدعلی جعفری (374.6 هزار دنبال‌کننده) فرمانده کل سپاه، سرتیپ محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سرتیپ حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سرتیپ موسی کمالی (24.9 هزار دنبال‌کننده) رئیس اداره سرمایه‌انسانی ستادکل‌ نیروهای مسلح، محمدباقر قالیباف (228 هزار دنبال‌کننده) فرمانده سابق سپاه، سرلشکر محمد باقری (214.8 هزار دنبال کننده)، سردار حاج سعید قاسمی (140 هزار دنبال کننده) و عزت الله ضرغامی رئیس سابق صدا و سیما و عضو سابق سپاه به چشم می‌خورد.

سردار موسی کمالی، رئیس اداره سرمایه‌انسانی ستادکل‌ نیروهای مسلح در واکنش به این اقدام اینستاگرام در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با تأکید بر این نکته که "ما یک پاسداریم" گفته است:

معلوم شد که اینستاگرام و تلگرام در خدمت صهیونیسم است؛ این یک نوع مبارزه است و انشاءالله این مبارزه را تا سرنگونی استکبار جهانی و صهیونیسم و برگزاری نماز جماعت در مسجدالاقصی ادامه خواهیم داد. ترویج ارزش‌های اسلامی، پرداختن به موضوعات تخصصی و ارتباط با سربازان و خانواده‌های آنها از جمله مطالبی بود که در این صفحه اینستا منتشر می‌شد. در این صفحه هیچ مطلبی در ارتباط با خشونت مطرح نشده بود.

یکی از اعضای سابق سپاه و فعال در عرصه سیاست گفته است که این شبکه اجتماعی در حمایت از سپاه پاسداران فیلتر خواهد شد. البته در خبرهای دیگر گفته شده است که فیسبوک هم به کارکنان خود اعلام کرده است که صفحات رسمی منتسب به اعضای سپاه پاسداران ایران را مسدود کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا