فناوری

خروج هواوی از جمع تولیدکنندگان برتر گوشی در سه ماهه اول 2021

در شرایطی که در سه ماهه اول سال 2021 وضعیت اکثر شرکت‌ها با رشد همراه بود، شاهد خروج هواوی از جمع تولیدکنندگان برتر گوشی در این دوره هستیم. طبق گزارش Strategy Analytics، سامسونگ همچنان بزرگترین تولیدکننده در طول این دوره بوده و اپل و شیائومی در تعقیب آن.

سه ماهه ابتدایی سال 2020 به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان میزان فروش گوشی‌های هوشمند به شدت کاهش پیدا کرد. در سه ماهه دوم بازار تا حدی ریکاوری شد و حالا در سه ماهه ابتدایی سال 2021 شاهد بازگشت رونق به این بازار هستیم.

بزرگترین سازندگان گوشی در فصل اول 2021

براساس گزارش Strategy Analytics میزان فروش گوشی در سه ماهه اول سال در مقایسه با سال گذشته 24 درصد افزایش یافته و از 275 میلیون سال قبل به 340 میلیون رسیده است. هر پنج تولیدکننده برتر لیست میزان رشد خوب (دو رقمی) را در این دوره تجربه کرده‌اند.

سامسونگ با تصاحب 23 درصد از سهم بازار و رشد 32 درصدی نسبت به سال گذشته در رتبه نخست این رده‌بندی قرار گرفته است. اپل با تخصیص 17 درصد از سهم بازار و رشد 44 درصدی جایگاه دوم را در اختیار دارد. شیائومی رتبه سوم سکو را با رشد 80 درصدی و تصاحب 15 درصد از سهم بازار به خود اختصاص داده است.

Strategy Analytics دلیل موفقیت سامسونگ را عملکرد سری گلکسی S21 در بازار و گوشی‌های سری A (شامل مدل‎های 5G) قلمداد کرده است. در همین حال شیائومی نیز به دلیل فروش خوب در بازار‌های چین، هند، آفریقا، اروپا و آمریکای جنوبی توانسته تا این حد میزان فروش خود را بالاتر ببرد. در حال حاضر فاصله میان شیائومی و اپل بسیار کم (در حدود 2 درصد) است و اگر شرکت چینی بتواند به همین روند موفق خود ادامه دهد، ممکن است اپل جایگاه فعلی خود را از دست بدهد.

دو برند چینی دیگر و زیرمجموعه شرکت BBK، یعنی اوپو و ویوو رتبه‌های 4 و 5 را به خود اختصاص داده‌اند و هر دوی آنها صاحب 11 درصد از سهم بازار هستند. میزان رشد این دو شرکت نسبت به سال قبل به ترتیب 68 و 85 درصد بوده است.

خروج هواوی از جمع تولیدکنندگان برتر گوشی در سه ماهه اول 2021

غیبت بزرگ: خروج هواوی از جمع تولیدکنندگان برتر گوشی

بزرگترین بازنده این رقابت بدون شک هواوی است که در سه ماهه ابتدایی سال 2020 در رتبه دوم قرار داشت و حالا طبق گزارشات جدید از جمع 5 شرکت برتر خارج شده است. برای شرکت بزرگ هواوی که در زمان شیوع کرونا در جهان، در فصل دوم 2020 بزرگترین تولیدکننده موبایل بود این یک چرخش ناگوار به حساب می‌آید.

آیا به نظر شما شیائومی در سال 2021 می‌تواند با تصاحب رتبه اپل خود را به دومین تولیدکننده برتر گوشی در جهان تبدیل کند؟ نظرات خود را پیرامون این موضوع با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا