فناوری

نمایشگر گلکسی زد فولد 3 پس از پایان گارانتی بدون دلیل می‌شکند

به نظر می‌رسد که برخی از کاربران گلکسی زد فولد 3 سامسونگ متوجه شده‌اند که نمایشگر تاشو گوشی آنها در حال ترک‌خوردن است. گویا نمایشگر این دستگاه پس‌ از پایان دوره‌ گارانتی بدون واردشدن هرگونه ضربه یا آسیب فیزیکی می‌شکند. قسمت بدتر قضیه هم این است از نظر فنی، با توجه به تمام‌شدن دوره‌ ضمانت، دارندگان آن کار زیادی نمی‌توانند انجام دهند.

نمایشگر گلکسی زد فولد 3 بلافاصله پس از پایان دوره گارانتی بدون دلیل ترک می‌خورد

براساس ایمیلی که از طرف یکی از دارندگان گلکسی زد فولد 3 دریافت شده، صفحه نمایش دستگاه او بدون اینکه گوشی از دستش بیفتد یا آسیب ببیند، ترک خورده و شکسته است. این اتفاق در حالی رخ داد که دوره گارانتی دستگاه نیز به پایان رسیده‌است. تصویر گوشی تاشو آسیب‌دیده نشان می‌دهد که ترک تقریباً در وسط نمایشگر داخلی ایجاد شده‌است. بنابراین تعویض صفحه‌ نمایش تاشو این دستگاه 1100 دلار هزینه خواهد داشت.

نمایشگر گلکسی زد فولد 3

این کاربر با سامسونگ تماس گرفت و به یکی از تعمیرکاران محلی آن به نام UBreakiFix ارجاع داده‌شد. سامسونگ گفت که نمایشگر را با قیمت 800 دلار تعمیر خواهد کرد. این مبلغ 73 درصد هزینه‌ رسمی تعویض قطعه‌ای است که کاربر هیچ نقشی در شکستن آن نداشته‌است. البته کاربر مذکور تنها شاکی این مشکل نیست و این اتفاق برای سایر دارندگان گلکسی زد فولد 3 نیز رخ داده‌است. یکی از کاربران ردیت با نام کاربری «Snoo» ماه گذشته شکایت کرد که صفحه‌نمایش داخلی گوشی گلکسی زد فولد 3 او نیز پس از 15 ماه از وسط ترک خورده‌است.

Snoo نوشت:

15 ماه پس از خرید گوشی، صفحه‌نمایش را باز کردم تا به دوستی که علاقه‌مند بود نشان دهم. اما صدای ترک‌خوردگی را شنیدم و متوجه شدم که نمایشگر داخلی گوشی در امتداد چین‌خوردگی وسط آن ترک خورده‌است. بخش سمت‌ راست کاملا از کار افتاده‌است، سمت‌چپ نمایشگر همچنان کار می‌کند و وسط آن ترک خورده‌است. قیمت تعمیر نیز به طرز تکان‌دهنده‌ای زیاد است. وضعیت من هم چندان با گوشی‌ فرقی ندارد و صادقانه بگویم به ندرت گوشی را باز می‌کردم، شاید 2 یا 3 بار در هفته. اما با شرایطی که پیش آمده‌است دیگر نمی‌توانم از گوشی استفاده کنم.

یکی دیگر از کاربران گلکسی زد فولد 3 در ردیت نیز تجربه خود را به این صورت به اشتراک گذاشت:

گوشی را از روی پد شارژ بی‌سیم برداشتم و وقتی آن را باز کردم، نمایشگر تاشو درست از وسط شکسته‌بود. سامسونگ قبول کرد که دستگاه من آسیب فیزیکی نداشته و گارانتی آن را قبول می‌کند. اما حالا تعمیرکار شرکت می‌گوید نقطه‌هایی از آثار ضربه و پیکسل‌های سوخته پیدا کرده‌است. بنابراین برای تعویض نمایشگر باید 700 دلار بپردازم.

او در ادامه می‌گوید:

تنها چیزی که در عکس گوشی من شبیه ضربه به‌نظر می‌رسد، در سمت چپ چین‌خوردگی نمایشگر تاشو مشاهده می‌شود. تقریباً شبیه یک تکه شیشه است که به بیرون از صفحه‌نمایش اشاره دارد و نه به فرورفتگی وسط آن. همین مورد هم تا زمانی که تعمیرکار سامسونگ دستگاه را برای بررسی سه یا چهاربار باز نکرده‌بود، وجود نداشت.

به‌نظر می‌رسد این مشکل در مدل‌های گلکسی زد فولد 3 کمی پس از پایان گارانتی یک‌ساله ظاهر می‌شود. چندین کاربر نیز آسیب به صفحه‌نمایش داخلی خود را در حدود یک سال و نیم بعد از خرید دستگاه گزارش داده‌اند. تقریباً در همه موارد، هیچ ضربه‌ای به دستگاه وارد نشده‌است. به‌عبارت دیگر، نمایشگر این گوشی‌ها در طول استفاده عادی و بدون هیچ دلیلی ترک خورده‌است.

آسیب‌دیدگی نمایشگر گلکسی زد فولد 3

پس اگر این مورد برای سایر کاربران نیز اتفاق بیفتد، چه کاری می‌توانند انجام دهند؟ مطمینا شکایت از کارمندان رده‌پایین سامسونگ هیچ کمکی نخواهد کرد. البته برخی کاربران در ایالات‌متحده مشغول جمع‌آوری امضا برای طرح شکایت دسته‌جمعی هستند. همچنین پیوندی ایجاد شده‌است که افراد ساکن ایالات متحده می‌توانند از طریق آن نامه‌ای به مدیر ارشد اجرایی شرکت بنویسند. آنها حتی می‌توانند عکس‌های خود را آپلود کنید.

  • تماشا کنید: نگاه اولیه به گوشی گلکسی زد فولد 3 سامسونگ
  • افزایش 571 درصدی بازار گوشی تاشو: گلکسی زد فولد 3 یکه تازه میدان!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا