فناوری

گوگل ادغام چت‌بات Bard با سیستم‌ عامل کروم را شروع کرد

همانطور که می‌دانید ما اکنون در عصر چت‌بات‌های هوش مصنوعی زندگی می‌کنیم. این ابزارها جستجوی اینترنتی را برایمان آسانتر از همیشه می‌کنند. ChatGPT بحث داغ این روزهای دنیای تکنولوژی است و سروصدای زیادی به‌پا کرده‌است. این چت‌بات هوش مصنوعی تا جایی توجه‌ها را به خود جلب کرد که مایکروسافت به‌سرعت روی شرکت سازنده‌ آن، یعنی OpenAI سرمایه‌گذاری کرد. البته تعجبی ندارد که گوگل و سایر برندها نیز در این زمینه منتظر نخواهند ماند و روی پروژه‌های خاص خود کار می‌کنند. در همین راستا، گوگل سخت در تلاش است تا چت‌بات Bard را با سیستم‌ عامل کروم (ChromeOS) ادغام کند. گوگل قصد دارد ویژگی آزمایشی جدیدی به نام «جستجوی مکالمه» را در سیستم‌عامل کروم معرفی کند. ادغام چت‌بات Bard را با سیستم‌ عامل کروم تجربه تعاملی مشابه ChatGPT را ارائه می دهد.

انتظار می‌رود که گوگل در آینده از کاربران خود برای آزمایش قابلیت‌های هوش مصنوعی در سیستم‌عامل کروم دعوت خواهد کرد. در‌حال‌حاضر این فرایند با گزینه‌ جست‌وجوی محاوره‌ای آغاز شده‌است.

ادغام Bard سیستم‌ عامل کروم

پس از فعال‌کردن این پرچم آزمایشی، سیستم عامل کروم عملکرد جستجوی داخلی لانچر (جستجو فایل‌ها، برنامه‌ها و شبکه) را به تعویق می‌اندازد. در عوض، رابط چت Bard را فعال می‌کند. البته این فرایند همچنان درحال توسعه می‌باشد، بنابراین ممکن است این طراحی قبل از انتشار تغییر کند. چت‌بات هوش مصنوعی Bard در کروم‌بوک‌ها به‌عنوان صفحه‌ای جداگانه از لانچر اصلی سیستم عامل کروم ظاهر می‌شود. این درست همان کاری است که گوگل اسیستنت درحال‌حاضر انجام می‌دهد. سابقه‌ی مکالمه را با قابلیت پیمایش درکنار نوار جست‌وجو نشان می‌دهد ( نمایش سابقه‌ مکالمه با قابلیت پیمایش درکنار نوار جست‌وجو ).

یکپارچه‌سازی سیستم عامل کروم و مایکروسافت 365

گوگل اعلام کرد که قصد دارد تا اواخر سال جاری مایکروسافت 365 را با سیستم عامل کروم ادغام کند. سیستم عامل کروم قبلاً از مایکروسافت 365 و OneDrive Progressive Web Apps (PWA) پشتیبانی می‌کرد. با این حال، گوگل قصد دارد کمی فراتر برود و قول داده‌است که در اواخر امسال مایکروسافت 365 را مستقیماً با سیستم عامل کروم ادغام کرده و نصب برنامه‌ها و بازکردن فایل‌ها را آسان‌تر کند.

با درنظرگرفتن اسکرین‌شات‌های منتشرشده توسط گوگل، به نظر می‌رسد که کاربران می توانند مستقیماً مایکروسافت 365 را در سیستم عامل کروم راه‌اندازی کنند. آنها می‌توانند Microsoft Family Bucket را با یک کلیک دانلود و نصب کنند و فایل ها را به مایکروسافت وان‌درایو منتقل کنند. گوگل اعلام کرد که در ماه‌های آینده جزئیات بیشتری در مورد این ادغام به اشتراک گذاشته خواهد شد. لازم به ذکر است که آزمایش‌کنندگان ChromeOS که در کانال‌های برنامه‌نویسان و آزمایشی این سیستم‌عامل ثبت‌نام کرده‌اند، زودتر از دیگران به قابلیت‌های جدید دسترسی خواهند داشت.

  • عرضه نسخه اولیه Edge و موتور جستجو Bing با پشتیبانی از ChatGPT
  • پشتیبانی مرورگر اپرا از ChatGPT در نسخه های آینده

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا