فناوری

نینتندو 64 دیسک درایو برای اولین بار باز شد

شرکت باسابقه نینتندو در دهه 90 در فکر ایجاد توازن کامل بین کارتریج‌ها و دیسک‌های نوری بود و می‌توان گفت که تا حدی هم به آن دست پیدا کرد. برای مثال کنسول N64 DD از دیسک‌های مغناطیسی اختصاصی برای افزایش فضای ذخیره سازی نینتندو 64 در کارتریج‌ها  استفاده کرد. اما در ژاپن به ایده شرکت نینتندو کم محلی شد و کسی آن را جدی نگرفت. در حدی که قبل از ورود به ایالات متحده، استفاده از آن متوقف شد. حال یک کلکسیون‌دار کنسول‌ها و بازی‌های ویدیویی اخیرا یکی از باارزش‌ترین محموله‌های خود یعنی نینتندو 64 دیسک درایو را برای آنباکسینگ باز کرد و آن را با بقیه به اشتراک گذاشت. برای جزئیات بیشتر با ما همراه باشید.

نینتندو 64 دیسک درایو برای اولین بار باز شد 01

داستان غم انگیز نینتندو 64 دیسک درایو

نینتندو در اواخر دهه 80 با معضل بزرگی روبرو بود. مشارکت این شرکت با سونی برای ایجاد یک افزونه CD-ROM در کنسول‌های SNES آینده با شکست رو به رو شده بود و همین امر در نهایت راه را برای ورود سونی با پلی استیشن هموار کرد. نینتندو در پاسخ به این حرکت شرکت سونی با کنسول SNES خود پیش قدم شد، اما این شرکت آگاه بود که در نهایت باید با مشکل محدودیت‌های کارتریج رو به رو شود. آن‌ها تلاش کردند با پروژه Project Reality (اسم رمز Nintendo 64) از این دوران عبور کنند و قدم جدیدی بردارند.

نینتندو برای پایین آوردن هزینه‌ها (کنسول N64 با قیمت 199.99 دلار در آمریکا فروخته شد) مجبور شد که باز هم از کارتریج استفاده کند اما یک اکسسوری برای آن ایجاد کرد و نام آن را Nintendo 64 DD گذاشت. این اکسسوری کوتاه برای درایو دیسک‌ها زیادی کوتاه بود و از دیسک‌های اختصاصی قابل بازنویسی مغناطیسی 64 مگابایتی استفاده می‌کرد تا قابلیت‌های کنسول را افزایش دهد. سرانجام پس از تأخیرهای متعدد، در اواخر سال 1999 این کنسول در ژاپن عرضه شد اما با شکست سختی رو به رو شد و کمتر از یک سال بعد خط تولید آن متوقف شد. فقط تعداد اندکی از عناوین نرم افزاری و بازی‌ها برای آن منتشر شده است و هرگز به ایالات متحده راه پیدا نکرد.

نینتندو 64 دیسک درایو برای اولین بار باز شد 03

اما به تازگی یک یوتیوبر با نام Shane Luis از این کنسول نادر نینتندو (که برای یک مجموعه‌دار خصوصی بازی‌های ویدیویی است) عکس گرفته است. کیت dev کنسول نینتندو کمی متفاوت از نمونه اولیه آمریکایی است. یک لبه آبی در اطراف شکاف دیسک برای مطابقت با مابقی شاسی وجود دارد. همچنین دارای آداپتورهایی است تا شما بتوانید همزمان دو کارتریج N64 را وصل کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا