فناوری

میکس فولد جدیدترین گوشی تاشو شیائومی به رونمایی شد

در بخش دوم مراسم رونمایی از جدیدترین محصولات شیائومی، این شرکت امروز از گوشی میکس فولد (Mix Fold)، گوشی تاشو جدید خود رونمایی کرد. از نظر ظاهر این گوشی بسیار شبیه به گوشی‌های گلکسی فولد سامسونگ است. با این حال، مشخصات سخت‌افزاری آن تفاوت‌های زیادی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

مشخصات گوشی میکس فولد شیائومی

این گوشی دارای یک نمایشگر تاشو در قسمت داخلی و یک نمایشگر در قسمت بیرونی خود است. نمایشگر داخلی این گوشی 8.01 اینچی AMOLED با رزولوشن 2480×1860 پیکسل، نسبت ابعاد 4:3، روشنایی 600 نیت و پشتیبانی از HDR10+ و Dolby Vision است.

نمایشگر داخلی این گوشی 6.2 اینچی AMOLED با رزولوشن 2520×840 پیکسل و روشنایی 700 نیت است. این نمایشگر دارای نرخ نوسازی 90 هرتز بوده و از دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند.

در رابط کاربری این گوشی امکان فعال شدن دسکتاپ مد در نظر گرفته شده است که با فعالسازی آن محیط گوشی شبیه به ویندوز خواهد شد. طبیعتاً به واسطه نمایشگر بزرگ داخلی امکان مالتی تسکینگ و باز شدن همزمان چند برنامه و قابلیت‌هایی جالبی مانند درگ اند دراپ میان برنامه‌ها در نظر گرفته شده است.

4 بلندگو در لبه‌های بالا و پایین این دستگاه قرار گرفته‌اند که به لطف همکاری با هارمن کاردن صدایی استریو با کیفیت بالا به کاربر ارائه خواهند داد. شیائومی گفته است که گوشی میکس فولد از لولای بسیار قدرتمند برخوردار است و به واسطه طراحی خمیده نمایشگر دارای سیستم خنک کننده‌ای تحت عنوان “پروانه” است.

شیائومی یک باتری 5020 میلی آمپرساعتی برای گوشی میکس فولد در نظر گرفته است. برای این گوشی هم امکان شارژ از طریق شارژر 67 وات فراهم شده است. قلب تپنده این گوشی همانطور که انتظار می‎رفت، چیپست اسنپدراگون 888 کوالکام است. این تراشه با 12 گیگابایت حافظه رم LPDDR5 و 256 یا 512 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی از نوع UFS 3.1 همراه شده است.

اما شاید جالب‌ترین بخش ماجرا به غیر از نمایشگر گوشی، دوربین‌های آن باید. شیائومی سه دوربین برای این گوشی در نظر گرفته است. دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی عریض با پشتیبانی از فناوری ترکیب پیکسلی 9 به 1 است. در کنار این دوربین یک سنسور فوق عریض 13 مگاپیکسلی با زاویه دید 123 درجه و یک دوربین 8 مگاپیکسلی قرار گرفته که امکان عکاسی ماکرو و تله‌فوتو تا زوم 30x را دارد.

شیائومی مدعی است که با استفاده از فناوری لنز مایع توانسته امکان عکاسی در 4 حالت متفاوت را توسط سه دوربین فراهم کند. شیائومی برای اولین بار در این گوشی از تراشه اختصاصی خود تحت عنوان C1 استفاده کرده که یک چیپ مستقل از تراشه اصلی دستگاه است. این چیپ در عملیاتی مانند پردازش تصویر و فراهم کردن امکانات مانند فوکوس خودکار، وایت بالانس خودکار و نوردهی خودکار باعث بهبود کیفیت کار خواهد شد.

مشخصات گوشی میکس فولد شیائومی

قیمت گوشی Mix Fold

میکس فولد در دو نسخه استاندارد راهی بازار خواهد شد. قیمت نسخه 12+256 گیگابایت این گوشی 999 یوان، معادل 1520 دلار خواهد بود. نسخه 12+512 گیگابایت این گوشی هم 10999 یوان، معادل 1670 دلار قیمت خواهد داشت. یک نسخه ویژه از این گوشی با 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی و با بدنه مقاومی از جنس کولار هم با قیمت 12999 یوان (1980 دلار) راهی بازار چین خواهد شد.

شیائومی در مراسم امروز از قاب‌های مخصوص این گوشی از جنس‌های متنوع مانند چرم گیاهی نیز رونمایی کرد که قیمت آنها 30 دلار است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا