بازی هافناوریکسب و کار

دلیل قطع برق تهران – منتظر خاموشی‌های اضطراری در کشور باشید!

قطع برق تهران امروز در بسیاری از مناطق باعث اختلال در کسب و کارها و زندگی عادی مردم شد. به‌طرز عجیبی این قطعی که به گفته مأموران برق منطقه‌ای بوده، تنها به یک منطقه خاص اختصاص نداشته و در ساعت‌های مختلف و در نقاط مختلفی اتفاق افتاده است.

قطع برق تهران ادامه‌دار خواهد بود

سخنگوی صنعت برق حالا از اعمال خاموشی‌های اضطراری ناشی از محدودیت سوخت نیروگاه‌ها در کشور خبر داده و گفته است که این اقدام در جهت پایدار نگه داشتن شبکه برق ضرورت دارد. مصطفی رجبی مشهدی، گفته است که با گسترش سرمای هوا در کشور، مصرف گاز توسط بخش خانگی بالا رفته و اولویت در تأمین گاز این بخش است. از همین رو، میزان سوخت تحویلی به نیروگاه‌های کشور کاهش یافته است.

او در ادامه افزود که صنعت برق هم‌اکنون ناچار به اعمال خاموشی‌های ناشی از محدودیت سوخت نیروگاه‌ها در کشور است، اما در صورتیکه که مردم به‌ویژه در مناطق گرمسیر میزان مصرف برق و گاز خود را در حدود 10 درصد کاهش دهند، خاموشی‌های اضطراری ناشی از شرایط فوق لغو خواهد شد. رجبی مشهدی همچنین با اشاره به مشکلات تأمین سوخت، گفت:

در این شرایط نیروگاه‌ها باید از سوخت مایع استفاده کنند. با توجه به مشکلات تأمین سوخت در مناطق سردسیر و برفی کشور، از هموطنان انتظار داریم به طور جدی نسبت به کاهش مصرف خود اقدام کنند تا به زودی خاموشی‌های اعمال شده برطرف شود.

او در پایان ضمن تأکید به کاهش مصرف برق و گاز افزود: استفاده بیشتر از نور طبیعی و خاموش کردن لامپ‌های اضافی، تنظیم وسایل گرمایشی در دمای آسایش، پوشیدن لباس گرم در منزل و جلوگیری از هدر رفت انرژی، راهکارهای ساده و بدون هزینه برای عبور از این شرایط است.

بدین ترتیب می‌توان انتظار داشت که درصورت سرد شدن هوا در روزهای آینده، شاهد قطع برق تهران و دیگر نقاط کشور به‌صورت مقطعی باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا