بازی هافناوریکسب و کار

مایکروسافت ویژگی امنیتی Exploit Protection را از نسخه 1909 ویندوز 10 حذف کرد

گاهی همه ویژگی‌های امنیتی و محافظتی یک نرم افزار یا سیستم عامل نه تنها مفید واقع نمیشوند بلکه میتوانند مشکلاتی را نیز برای کاربران ایجاد کنند و به نظر میرسد قابلیت Exploit Protection ویندوز 10 نیز از آن دسته از ویژگی‌ها بوده است.

مدتی از عرضه نسخه نهایی ویندوز 10 و ویندوز 10 سرور بیلد 1909 میگذرد و مشخص شده قابلیتی که در نسخه‌های پیش نهایی وجود داشته، در نسخه نهایی جایی ندارد. این در حالیست که Exploit Protection از جمله ویژگی‌های مهم امنیتی برای نسخه جدید ویندوز 10 محسوب میشد و میتوانست در مقابل برخی حملات نرم افزاری از کاربران محافظت کند. اما به گفته مایکروسافت این قابلیت موجب مشکلات و ناسازگاری‌هایی با برنامه های قدیمی میشود و از آنجایی که کاربران تجاری معمولا از این دسته از برنامه‌ها زیاد استفاده میکنند، تصمیم به حذف این ویژگی گرفته شده است.

پاسخ رسمی مایکروسافت در مورد حذف این ویژگی، بروز مشکلات سازگاری بوده است. همچنین کمپانی برای آن دسته از کاربران تجاری که از ویژگی در شرکت‌های خود به کار برده اند، یک اسکریپت PowerShell را برای حذف آن ارائه کرده است. همچنین مایکروسافت قابلیت های Password Expiration و Thunderbolt Restrictions را نیز از بخش امنیتی ویندوز 10 حذف کرده است.

مایکروسافت معتقد است خطری از بابت حذف Password Expiration مورد توجه کاربران نیست چرا که برای سرقت پسورد حساب یک کامپیوتر نیاز به دسترسی مدیریتی کامل به آن سیستم است. کمپانی اضافه کرده است که اگر کسی به پسورد حساب سیستم نیز دسترسی پیدا کند، فقط میتواند از آن سیستم تحت شبکه استفاده کند نه چیز بیشتر. همچنین محدودیت برای دستگاه‌های Thunderbolt نیز از ویندوز 10 1909 حذف شده چرا که کرنل DMA اضافه شده به نسخه جدید ویندوز میتواند با عملکرد BitLocker در حمله‌های چند جانبه DMA تداخل داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا