بازی هافناوریکسب و کار

رونمایی لکسوس از کراس اوور برقی UX 300e

شرکت لکسوس در جریان نمایشگاه گوانگژو چین نمونه برقی کراس اوور کوچک UX را که در سال 2018 راهی بازار کرد، معرفی نمود. این مدل برقی در زمینه طراحی هیچ تفاوتی با نسخه بنزینی UX نداشته و تنها شرکت ژاپنی پیشرانه الکتریکی را در آن به کار گرفت.

مدل مورد اشاره با یک بار شارژ می‌تواند مسافت 400 کیلومتری را به حرکت درآید. چین بازار بزرگی برای تولیدکنندگان خودرو و دیگر محصولات محسوب می‌شود و لکسوس نیز فرصت را مغتنم شمرد تا اولین محصول تمام برقی یعنی UX 300e را معرفی کند.

اگرچه UX 300e در بازار اروپا و آسیا به فروش می‌رسد اما مشخص نشده مجوزهای لازم برای عرضه در بازار ایالات متحده را دارد یا خیر. جالب است که لکسوس طراحی کاملا مشابه با نسخه بنزینی را برای UX 300e هم در نظر گرفت به شکلی که هیچ الگو طراحی خاص برقی را در مدل مورد اشاره نمی‌توان دید. حتی جلوپنجره نیز با ورودی هوا بوده و برخلاف دیگر مدل‌های الکتریکی طراحی منحصربفرد و مدرن ندارد.

لکسوس UX 300e اولین محصول الکتریکی ژاپنی ها

نکته جالب دیگر نیز جایگاه اتصال کابل شارژ این خودرو بوده که در همان قسمت باک بنزین قرار گرفته است. در مقایسه با نمونه بنزینی، نسخه الکتریکی UX دارای چرخ هایی با هندلینگ بهتر و ارتفاع کمتر نسبت به مدل پیشین است.

به گفته شرکت ژاپنی زیربرند تویوتا، UX 300e از طراحی با آیرودینامیک بهتر بهره می‌برد و قسمت کف بدنه نیز باتری‌هایی تعبیه شده که موجب انرژی بخشیدن به پیشرانه الکتریکی UX 300e می‌شود. باتری با توان 54 کیلووات ساعت در این مدل وجود دارد و پیشرانه‌ای با قدرت 201 اسب بخار هم در این کراس اوور جذاب لکسوس به کار گرفته شد. برای شارژ کامل UX 300e از طریق شارژر اختصاصی به 50 دقیقه زمان نیاز است.

لکسوس از آنجایی که وزن این مدل 1900 کیلوگرم شده و افزایش یافته، اما سیستم تعلیق و فرمان را بهینه ساخته تا افراد در رانندگی بتوانند تجربه خوبی کسب کنند. یکی از ویژگی‌های جالب 300e لکسوس، وجود قابلیتی به نام ASC است که صدایی همچون موتور بنزینی را در کابین به وجود می‌آورد تا سرنشینان از روشن بودن خودرو با خبر باشند.

پیش بینی می‌شود لکسوس UX 300e با قیمت پایه 40 هزار دلار عرضه شود و این درحالی بوده که نسخه بنزینی با قیمت پایه 33 هزار دلار به فروش می‌رسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا