بازی هافناوریکسب و کار

مقدار فریم ریت Call Of Duty WarZone بر روی GTX 1050TI و I5 9400F

حدود یک روز از انتشار بخش بتل رویال بازی Call Of Duty Modern warfare می‌گذرد و در همین مدت زمان کم شاهد انتقاد مثبت بسیاری از کاربران و طرفداران این سری از بازی‌های شوتر از COD Warzone بودیم. اگر مشخصات این بازی را بررسی کرده باشید می‌دانید که برای انجام COD WarZone نیاز به یک سیستم با مشخصات کافی برای اجرای این بازی دارید اما مقدار فریم ریت Call Of Duty WarZone بر روی سیستم‌هایی با مشخصات میانرده به چه صورت خواهد بود؟

وقتی صحبت از میانرده می‌شود، به غیر از بحث قیمت، رده بازار سیستم مورد نظر نیز در این مسئله دخالت خواهد کرد. کارت گرافیک GTX 1050TI یکی از کارت‌های میانرده کمپانی انویدیا است که نزدیک به چهار سال از زمان رونمایی آن گذشته است. این کارت با داشتن 768 هسته پردازشی و درگاه 128 بیتی خود با وجود گذشت چندین سال از زمان عرضه هنوز هم بسیاری از بازی‌های سال‌های 2020 و 2019 را به راحتی و با فریم ریت بالای 60 اجرا خواهد کرد. درست است که در این صورت نیاز است تا کمی تغییرات در بخش تنظیمات گرافیکی بازی مورد نظر خود انجام دهید اما این مورد نشان دهنده قدرتمندی این کارت با وجود قیمت پایین 160 دلاری آن است.

 Call Of Duty WarZone

گرچه این کارت درحال حاضر در بازار ایران قیمتی بالای 2 میلیون 500 هزارتومن دارد اما با این حال یک انتخاب خوب برای کسانی خواهد بود که به دنبال یک کارت گرافیک با عملکرد پردازشی متوسط رو به بالا هستند. در کنار این کارت، پردازنده‌های سری I5 کمپانی اینتل نیز عملکرد مناسبی را برای یک سیستم کامپیوتری خواهند داشت. درست است که پردازنده‌های رایزن نیست عملکرد مناسبی دارد اما در ویدیو امروز بررسی سخت افزارمگ، پردازنده Intel I5 9400F در کنار Nvidia GTX 1050Ti خودنمایی خواهند کرد.

به غیر از پردازنده و کارت گرافیک، مقدار رم و سرعت آن نیز یکی از ملاک‌های مهم در اجرای روان بازی‌های رایانه‌ای می‌باشد که رم در نظر گرفته شده برای این تست نیز 16 گیگابایت، از نوع دو کاناله با سرعت 2666 مگاهرتز است. همچنین این بازی بر روی حافظه SSD کینگستون SSDNOW UV400 نصب شده است.

از نظر عملکرد فریم تایم، با توجه به Framerate دریافتی از کارت گرافیک GTX 1050TI، مقدار فریم ریت Call Of Duty WarZone نزدیک به 60 فریم می‌باشد و همین موضوع باعث شده است تا فریم تایم بازی چیزی در حدود 20 میلی ثانیه باشد که رقم مناسبی برای انجام بازی‌های حساس شوتر می‌باشد.

موردی که باید به آن توجه داشت، درگیری 99 درصدی کارت گرافیک GTX 1050TI در بازی است. گرچه این مورد در خصوص پردازنده بسیار بهینه‌تر است و پردازنده I5 9400F با توجه به تنظیمات در نظر گرفته شده برای بازی، درگیری 60 درصد داشته است و در حدود 40 درصد برای انجام سایر عملیات‌های پردازشی باز گذاشته شده است که خود نکته مثبتی برای نبود افت فریم‌های ناگهانی می‌باشد. اگر از دارندگان مانیتور‌هایی با نرخ بروزرسانی 60 و یا 75 هرتز هستید، نگرانی از بابت نبود روانی در بازی وجود ندارد. اما اگر بازیکن حرفه‌ای COD هستید ممکن است این فریم ریت در صورت داشتن مانیتور‌هایی با نرخ بالای 100 هرتز، اذیت کننده و تار به نظر آید. فریم ریت و نرخ بروزرسانی مانیتور یکی از اساسی‌ترین مسائل در بازی‌های شوتر به حساب می‌آید و در صورت داشتن سیستم مناسب با توان پردازشی بالا، قادر خواهید بود در صورت هزینه برای خرید مانیتور 144 یا 240 هرتز، با کمی تمرین، نرم‌ترین گیم پلی را از این بازی داشته باشید.

از زمان عرضه بازی Call Of Duty WarZone تنها یک روز گذشته است و احتمالا با ارائه بروزرسانی، افت فریم‌هایی که در برخی از مواقع در ویدیو شاهد آن بودیم نیز به صورت کامل برطرف شوند و امکان بهبود و بهینه سازی نیز در بروزرسانی‌های آینده برای روان بودن گیم بر روی سیستم‌های میانرده نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: بازی Call Of Duty Warzone به صورت رسمی برای تمامی پلتفرم‌ها منتشر شد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا