بازی هافناوریکسب و کار

سامسونگ بطور رسمی از گوشی‌های گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس رونمایی کرد

تقریبا بر هیچکس پوشیده نبود که در مراسم Unpacked تابستان امسال قرار است شاهد رونمایی از نسل جدید گوشی‌های سری نوت سامسونگ باشیم. اما نکته متمایز کننده این مراسم نسبت به سال‌های گذشته و نسل‌های قبلی این بود که برای اولین‌بار شاهد معرفی 4 نسخه متفاوت از گوشی‌های جدید سری نوت بودیم. سامسونگ گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس و نسخه‌های 5G این گوشی‌ها تقریبا با اخبار و تصاویر به بیرون درز پیدا کرده پیش از رونمایی هیچ تفاوتی نداشتند، اما اگر تا به امروز اخبار مرتبط با این گوشی را دنبال نکرده بودید در این مطلب تمامی مشخصات و قابلیت‌های پرچمداران جدید سامسونگ را برای شما عزیزان قرار خواهیم داد.

سبک طراحی گوشی‌های پرچمدار سامسونگ چه در سری و چه در سری نوت همچنان مانند سابق باقی مانده است. البته در گوشی‌های نوت 10 و نوت 10 پلاس (نسخه‌های 5G طراحی کاملا یکسانی با نسخه‌های اصلی دارند) تغییراتی جزئی در ساختار ظاهری آنها نسبت به گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس هستیم. این گوشی‌های در 4 گوشه بدنه خود اکنون زوایای تیزتری هم نسبت به نسل گذشته و هم گوشی‌های اس 10 و اس 10 پلاس دارند. با نگاهی به قاب پشتی نیز پی به تغییر طراحی کامل محل و شکل قرارگیری دوربین‌ها میبریم. در قاب جلویی نیز محل قرار گیری دوربین سلفی زیر نمایشگر باز طراحی شده و بسته به سلیقه مخاطبان می‌تواند زیبا و سنت‌شکن یا غیرمعقول و عجیب به نظر برسد.

گلکسی نوت 10 با نمایشگر 6.3 اینچی خود یکی از کوچکترین و نوت 10 پلاس با نمایشگر 6.8 اینچی خود یکی از بزرگترین اعضای خانواده نوت هستند. هر دو از نمایشگرهایی از جنس Dynamic AMOLED بهره می‌برند اما برادر کوچکتر با رزولوشن 1080 در 2280 خود تراکم پیکسلی 401 پیکسل در هر اینچ و برادر بزرگتر با رزولوشن 1440 در 3040 تراکم پیکسلی 498 پیکسل در هر اینچی دارند. همانطور که پیرو خبرهای صبح چهارشنبه مبنی بر معرفی پردازنده‌های جدید سامسونگ انتظار می‌رفت، پرچمداران جدید سری نوت این شرکت به این پردازنده‌ها تجهیز شده‌اند. هر چهار نسخه این گوشی‌ها از Exynos 9825 با ساختار 7 نانومتری استفاده میکنند که پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP12 و 8 یا 12 گیگابایت حافظه رم نیز برای آنها در نظر گرفته شده است.

دوربین‌های اصلی خانواده دید سری نوت سامسونگ آرایشی سه گانه به خود گرفته اند و ترکیب آنها عبارت است از دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر f/1.5 و f/2.4 مجهز به لرزشگیر اپتیکال، دوربین ثانویه تله‌فوتو با سنسور 12 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال و دوربین فوق عریض با سنسور 16 مگاپیکسلی. البته در ترکیب برادر بزرگ‌تر خانواده نوت 10 حسگر زمان پرواز (ToF) نیز به چشم میخورد که وظیفه تشخیص عمق را به عهده دارد. این دوربین‌ها به جز کاربردهای عمومی و کیفیت خوب عکسای و فیلمبرداری قابلیت‌های جالب جدیدی مانند اسکنر سه بعدی اجسام و افکت بوکه زنده (لایو فوکوس) نیز با خود به همراه دارند. دوربین سلفی خانواده نوت 10 که پیش‌تر اشاره کردیم در قسمت میانی بالای نمایشگر به چشم میخورد نیز 10 مگاپیکسلی با لنز 80 درجه بوده که به فوکوس خودکار مجهز شده است.

قلم اس پن شناسه اصلی همه اعضای سری نوت گوشی‌های سامسونگ است و در جدیدترین نسل آن میبینیم که هوشمندتر و کاربردی‌تر از گذشته ظاهر شده است. سامسونگ برای قلم گوشی‌های سری نوت 10 حسگرهای حرکتی شتاب سنج و ژیروسکوپ در نظر گرفته که عملکردهای خیره کننده‌ای با استفاده از ژست‌های حرکتی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. مثل همیشه سامسونگ کیت توسعه نرم‌افزاری مرتبط با این قلم را نیز در اختیار توسعه دهندگان قرار داده تا بتوانند برای نرم‌افزارهای گوناگون و حتی بازی‌ها نیز از قابلیت‌های شگفت انگیز این قلم بهره ببرند.

سامسونگ بعد از تجربه تلخ نوت 7 همواره جوانب احتیاط را درباره باتری پرچمداران جدید خود رعایت کرده است. این موضوع در مورد اعضای جدید خانواده نوت نیز کاملا ملموس است. گلکسی نوت 10 به باتری 3500 میلی آمپر ساعتی و گلکسی نوت 10 پلاس به باتری 4300 میلی آمپر ساعتی مجهز شده‌اند و هردوی آنها قابلیت‌هایی مانند شارژ سریع، شارژ سریع بی‌سیم و شارژ معکوس بی‌سیم را همچنان در اختیار دارند. حتی سامسونگ برای این گوشی‌ها شارژهای سریع 45 واتی در نظر گرفته که طبق ادعای آنها می‌تواند تنها با 30 دقیقه شارژ یک روز کامل شارژدهی برای این گوشی‌ها به ارمغان بیاورد، اما باید به خاطر داشته باشیم که این شارژرها در داخل جعبه گوشی موجود نیستند و اگر به فکر هزینه اضافی برای خرید آنها نیستید باید به شارژر سریع 25 واتی داخل جعبه بسنده کنید.

امسال سامسونگ تنوع بیشتری برای پرچمداران سری نوت خود لحاظ کرده است، چه از نظر تعدد نسخه‌های مختلف از نظر ابعاد یا پشتیبانی از شبکه 5جی و چه از نظر رنگ‌های بدنه. 3 رنگ اصلی Aura Glow، Aura White و Aura Black در همه بازارهای جهانی و رنگ‌های Aura Pink برای نوت 10 استاندارد و Aura Blue نیز برای نوت 10 پلاس در بازارهای محدود در نظر گرفته شده‌اند. از 23 آگوست (اول شهریور) عرضه عمومی این گوشی‌ها آغاز خواهد شد، قیمت پایه گلکسی نوت 10 استاندارد 949 دلار و قیمت پایه گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ 1099 دلار خواهد بود. پرچمداران جدید سری نوت سامسونگ را نسبت به دیگر رقبای بازار و حتی نسبت به اعضای قدیمی این خانواده چطور می‌بینید؟ بیایید در بخش نظرات درباره اعضای تازه وارد خانواده نوت گفتگو کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا