بازی هافناوریکسب و کار

ناپدید شدن اکانت Dr Disrespect در توییچ (بروزرسانی: واکنش او به ماجرا)

اکانت Dr Disrespect در توییچ به طرز ناگهانی ناپدید شده است و حالا شایعاتی مبنی بر مسدود شدن حساب او برای همیشه به گوش می‌رسد. اما ماجرا از چه قرار است؟

اکانت Dr Disrespect روز گذشته از توییچ ناپدید شد و حتی آدرس حساب او نیز از این سایت محو شد. این موضوع باعث شده تا شایعاتی مبنی بر بن شدن حساب او برای همیشه مطرح شود. این ماجرا تنها 2 روز پس از آن اتفاق افتاد که توییچ اعلام کرد که از این به بعد تصمیم دارد؛ حساب کاربرانی که متهم به اذیت و آزار و سوء رفتار جنسی هستند را تعلیق دائمی کند.

Twitch احتمالاً مسدود شدن حساب دکتر دیسریسپکت را تأیید نخواهد کرد، اینکه چرا ممکن است بن شده باشد و آیا این حکم دائمی خواهد بود یا خیر نیز اعلام نمی‌شود. بزرگترین پلتفرم استریم بازی در ماه مارچ قرارداد انحصاری دو ساله‌ای با Dr Disrespect امضا کرد و به ازای این قرارداد مبلغ هنگفتی به او پرداخت کرد.

دلیل شهرت این استریمر که Guy Beahm نام واقعی آن است، این بوده که او در نقش Dr Disrespect، شخصیتی اغراق شده دارد و به شیوه‌ای کاملاً متفاوت از دیگران، بازی می‎کند. او به دلیل این شخصیت عجیب و غریب خود، در میان 10 اکانت توییچ با بیشتر میزان دنبال کننده قرار دارد. لیستی که شامل نام‌هایی مانند نینجایی می‌شود که او هم دیگر در این سایت حضور ندارد.

بیشتر بخوانید: نینجا بزرگترین استریمر فورتنایت توئیچ را ترک کرد – برند او بزرگتر از بازی است

دلایل احتمالی بن شدن اکانت Dr Disrespect در توییچ

چنانچه بن شدن اکانت Dr Disrespect در توییچ تأیید شود، می‌تواند اتفاق بزرگی برای این سرویس استریم باشد. چراکه نشان می‌دهد توییچ نظارت جدی بر روی رفتار استریمرهای خود چه در داخل استریم و چه در بیرون از محیط آنجا دارد. در طی هفته‌های اخیر افراد زیادی به دلیل اتهام آزار جنسی و موارد این چنینی بن شده‌اند. با این حال، به نظر نمی‌رسد که Beahm در میان افرادی باشد که متهم به سوء رفتار و آزار جنسی شده‌اند.

البته Dr Disrespect سابقه چندان درخشانی هم در این راستا ندارد و رفتارهای بحث برانگیزی در گذشته از او دیده شده است. حساب او سال گذشته به دلیل آنکه در جریان برگزاری مراسم E3 از دستشویی استریم کرده بود، مسدود شد. در سال 2018 هم او به دلیل اظهارات نژادپرستانه در زمان استریم با انتقاد مخاطبین خود روبه‌رو شد.

سخنگوی توییچ در ایمیلی به وبسایت Verge، زمانیکه درخصوص دلیل ناپدید شدن اکانت Dr Disrespect پرسیده شد؛ به‌طور غیرمستقیم عدم توجه به دستورالعمل‌ها و قوانین سایت را دلیل آن اعلام کرد. او گفت:

“روند کار ما به اینصورت است که وقتی مدارکی نشان دهد که استریمر برخلاف دستورالعمل‌های ما و یا شرایط و ضوابط سرویس، رفتار کرده است، اقدامات مناسب را انجام می‌دهیم. این موارد صرف نظر از وضعیت یا جایگاه آنها در مجموعه، برای همه استریمرها صدق خواهد کرد.”

بیشتر بخوانید: تعطیلی میکسر – سرویس بازی مایکروسافت به قصد همکاری با فیسبوک بسته شد!

بروزرسانی

سه ماه پس از امضای قرارداد انحصاری دو ساله با توئیچ، حساب Dr Disrespect به دلایلی تحت عنوان نقض قوانین کمپانی بن شده است. این اتفاق تنها چند روز پس از آن افتاد که توئیچ در بیانیه‌ای اعلام کرده بود، اکانت‌های متهم به آزار جنسی و تجاوز را به صورت دائم بن خواهد کرد. بنابراین این موضوع نمی‌تواند تصادفی باشد.

واقعیت ماجرا اینست که از زمان ناپدید شدن اکانت Beahm، توییچ از اظهار نظر در این رابطه خودداری کرده و اصلاً تأیید نکرده که آیا اکانت او برای همیشه مسدود شده یا خیر. حالا Dr Disrespect در اولین واکنش خود به این اتفاقات، اعلام کرده که توییچ حتی به او هم توضیحی در این رابطه نداده است.

واکنش Dr Disrespect به بن شدن از توییچ

این اولین توضیحات او پس از ناپدید شدن اکانتش در توییچ از روز جمعه بود و به طور واضح قصد دارد این باور را در ذهن مخاطبینش ایجاد کند که توییچ تصمیم اشتباهی گرفته است. از طرفی او عنوان کرده که آنها “دلیل مشخص” برای این تصمیم عنوان نکرده‌اند و این یعنی شاید تا حدی در جریان باشد که چه اتفاقی افتاده است.

به طرز عجیبی هیچ مرجع رسمی در توییچ از ذکر دلیل مشخص این اقدام و حتی اینکه آیا مسدود شدن اکانت او دائمی است یا موقت، سر باز زدهاند. این یعنی همچنان احتمال آن وجود دارد که حساب Dr Disrespect در آینده دوباره به توییچ باز گردد. اما در حال حاضر، تنها حقیقت ماجرا اینست که اکانت او در توییچ ناپدید شده و با وجود آنکه همه دلیل احتمالی آن را حدس می‌زنند، توییچ هیچ توضیحی در خصوص آن ارائه نمی‌دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا