بازی هافناوریکسب و کار

قیمت احتمالی Snapdragon 875 – پرچمداران اندرویدی گران‌تر از همیشه

اگر تصور می‌کنید که Snapdragon 865 دلیل اصلی گران قیمت بودن پرچمداران اندرویدی اخیر بوده متأسفانه باید خبر بدتری را به اطلاع شما برسانیم، البته بد بودن این مسئله تنها به کاربران باز می‌گردد و نه جایگاه مالی کوالکام. با توجه به شایعه جدید، قیمت احتمالی Snapdragon 875احتمالا بسیار بالاتر از نسخه قبلی می‌باشد حتی با این که افشاگری اخیر به ادغام مودم Snapdragon X60 5G برای کاهش هزینه‌های تولید کنندگان اشاره کرده بود.

در جایی که پکیج کلی Snapdragon 865 ظاهرا بین 150 تا 160 دلار برای تولید کنندگان هزینه داشته، Snapdragon 875 احتمالا قیمتی 250 دلاری خواهد داشت. با توجه به افشاگر Sleepy Kuma، شیائومی در حال بررسی است تا ببیند پرچمدار بعدی کمپانی چقدر هزینه روی دست آنها می‌گذارد و با در نظر گرفتن قیمت احتمالی Snapdragon 875 شاید بحث و گفتگوهای بی پایانی در بین مدیران این کمپانی به راه افتد.

قیمت احتمالی Snapdragon 875

در حال که ظاهرا شیائومی به دنبال کاهش هزینه‌ها برای لنزهای دوربین و باقی قطعات است که یک محصول رقابتی را به بازار عرضه کند، قیمت Snapdragon 875 هنوز نهایی نشده. حتی اگر توافق میان شیائومی، کوالکام و باقی تولید کنندگان اسمارت فون حاصل شود، به نظر نمی‌رسد که قیمت پرچمدار جدید کوالکام به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش یابد. بنابراین حتی با این که ادغام مودم Snapdragon X60 5G درون چیپست هزینه‌های زیادی را برای تولید کنندگان کاهش خواهد داد اما ظاهرا کواکام قصد ندارد این کاهش را به کاربران تقدیم کند.

اگر تصور کنیم که این شایعه صحیح باشد تنها نتیجه آن گران‌تر شدن پرچمداران سال 2021 اندروید خواهد بود که باعث می‌شود لاین آپ سال 2020 با توجه به کاهش قیمت در زمان عرضه مدل‌های جدیدتر، گزینه‌ای جذاب‌تر باشند. در حال حاضر زمان زیادی به عرضه Snapdragon 875 و اسمارت فون‌‌های حاوی این چیپست باقی مانده پس نمی‌توان با قطعیت شایعه مطرح شده را تایید کرد.

در بدترین سناریو کاربران مجبور هستند تا هزینه بیشتری را برای اسمارت فون‌های آینده پرداخت کنند و مشخصا کسانی که به دنبال بهترینِ بهترین‌ها هستند باید قیمت بسیار بیشتری را مدل‌های جدید بپردازند.

بیشتر بخوانید: زمان عرضه Snapdragon 865 Plus مشخص شد – پرچمدار نیمه دوم 2020

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا