بازی هافناوریکسب و کار

خودروی هیدروژنی هیدوندا Nexo از تست تصادف سربلند بیرون آمد

هیوندا و موسسه تضمین امنیت جاده‌ای (IIHS) خبرهای خوبی درباره جدید‌ترین محصول خودروساز کره‌ای منتشر کرده‌اند. به نظر می‌رسد خودروی 2019 Hyundai Nexo توانشته بدون انفجار تست‌های تصادف را پشت سر بگذارد. خودروهای هیدروژنی به لطف سلول‌های سوختی‌شان همراه در تصادفات با خطر انفجار مواجه هستند و سربلند بیرون آمدن خودروی هیدروژنی جدید هیوندا از تست تصادف، با توجه به اینکه اولین خودروی هیدروژنی بود که در این تست‌ها حضور پیدا کرده، خبری بسیار امیدوار کننده است. علاوه بر پشت سر گذاشتن تست‌ها هیوندا نکسو 2019 حتی موفق به کسب درجات بالایی در امنیت نیز شده است.

البته با توجه به کیفیت خودروهای ساخت هیوندا انتظار نمی‌رفت که نمکسو در اولین تست خود منفجر شود، اما هنوز هم با شنیدن نام خودروهای هیدروژنی فاجعه‌هایی که ممکن است بر اثر انفجار سلول‌های سوختی آن به وجود بیایید به ذهن خطور می‌کند. در حال حاضر هیوندا نکسو در ابعاد محدودی مانند رقبای هم رده خود تویوتا میرای و هوندا کلریتی، در مناطقی از آمریکا در دسترس قرار گرفته است. در حالت عادی IIHS خودروهایی که در تعداد محدود عرضه می‌شوند را مورد تست قرار نمی‌دهد، اما این‌بار هیوندا محصول خود را داوطلبانه در اختیار آنها گذاشته بود و از آنجایی که تاکنون چنین خودرویی مورد تست قرار نگرفته بود فرصت را غنیمت شمردند.

خودروی هیدروژنی هیوندا در تمامی تست‌های تصادف روبرو از سمت راننده، تصادف جانبی از سمت سرنشین، تصادف نیمه سنگین از روبرو، ضربه شدید از پهلو، مقاومت سقف و محافظت از سر توانست امتیاز "خوب" را بدست آورد. نتایج تست‌های IIHS در چهار رده ضعیف، متوسط، قابل قبول و خوب تقسیم بندی می‌شوند. هیوندا نکسو 2019 که خودروی شاسی بلند است با هر بار سوختگیری می‌تواند 611 کیلومتر مسافت طی کند و قیمت آن نیز در حال حاضر حدود 60 هزار دلار است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا