فناوری

تحریم استیم برای توسعه دهندگان و ناشران روسیه و بلاروس – حتی اوکراین

درگیری بین روسیه و اوکراین همچنان ادامه دارد و به ایجاد واکنش‌ها و برانگیختن تصمیمات سخت‌گیرانه دامن می‌زند. به عنوان بخشی از تحریم‌ها علیه بازار روسیه، این بار «استیم» (Steam) تمامی گزینه‌های پرداخت به توسعه دهندگان و ناشران را برای فروش بازی‌های ویدیویی خود روی این پلتفرم به حالت تعلیق درآورده است. مورد عجیبی که وجود دارد، قرار گرفتن اوکراین در این لیست است که در ادامه به علت آن می‌پردازیم. با جزییات بیشتر تحریم استیم برای توسعه دهندگان و ناشران روسیه و بلاروس همراه ما باشید.

  • روسیه با بحران IT مواجه است و تنها دو ماه ظرفیت ذخیره‌ ساز ابری دارد
  • فیلتر اینستاگرام در روسیه از 2 روز آینده آغاز خواهد شد
  • روسیه در حال اتخاذ اقدامات بیشتر برای قطع و جداسازی اینترنت جهانی است

تحریم استیم برای توسعه دهندگان و ناشران روسیه و بلاروس

تحریم استیم برای توسعه دهندگان و ناشران روسیه و بلاروس

بروزرسانی: در نامه‌ای به یک توسعه دهنده بازی، فاش شده که بانک «استیم» (Steam) از آن‌ها می‌خواهد اطلاعات یک بانک واسطه را برای تمام پرداخت‌ها به روسیه و اوکراین درج کنند. همان طور که «سرگئی موهوف» (Sergey Mohov) از استودیوی «رمدی» (Remedy Entertainment) حدس می‌زند، احتمالا این بانک تحریم‌هایی را علیه اوکراین نیز اعمال کرده است. در ادامه متن توییت موهوف را می‌خوانید:

آن‌ها می‌گویند که تمام پرداخت‌ها به بلاروس به حالت تعلیق درآمده است؛ اما، تمام پرداخت‌ها به روسیه و اوکراین به یک واسطه نیاز دارد. تنها دو گزینه‌ای که توسعه دهندگان در حال حاضر دارند این است که منتظر بمانند یا از یک بانک خارجی استفاده کنند.

من نمی‌فهمم چرا روسیه و اوکراین این گونه با هم یکی شده‌اند.

— سرگئی موهوف 🌻 (@krides) 18 مارس 2022

استیم اخیرا گزینه‌های پرداخت توسعه دهنده و ناشر را به روسیه، بلاروس و حتی اوکراین قطع کرده است. این شرکت دلیلی برای این تصمیم اعلام نکرده، اما، پیامی را برای کاربران خاصی ارسال کرده و دلیل آن را «محیط فعلی» ذکر کرده است. در ادامه بیانیه کامل YellowAfterlife در توییتر را می‌خوانید:

در یک حرکت جدید، والو به طور کامل ارسال پرداخت‌ها به توسعه دهندگان و ناشران در روسیه، بلاروس و اوکراین را متوقف می‌کند.

این موضوع بر من شخصا تأثیر نمی‌گذارد (از آن جایی که من «مالک» هیچ عنوان پولی نیستم)؛ اما برای هر کسی که در این روزهای سخت به استیم به عنوان منبع درآمد خود متکی است، شرایط سخت خواهد بود.

— Vadym 🇺🇦 (@YellowAfterlife) 18 مارس 2022

تحریم استیم

تصمیم عجیب والو

اکنون، ممکن است کمی عجیب به نظر برسد که «والو» (Valve) به طور ناگهانی اوکراین و همچنین روسیه و بلاروس را تحریم می‌کند؛ اما، هنگامی که عواملی خارج از شرایط سیاسی فعلی را در نظر بگیرید، چنین تصمیمی می‌تواند معنا پیدا کند. به نظر می‌رسد تصمیم والو بر اساس اطلاعات بانکی باشد. به عبارت دیگر، این وضعیت به خوبی می‌تواند مشکلی باشد که شرکت دیگر نمی‌تواند با تغییر اقتصادی در هر سه این حوزه‌ها هماهنگی داشته باشد.

در اوایل همین ماه، با شروع تهاجم روسیه، توسعه دهندگان استیم از منطقه گزارش دادند که درآمد فروش آن‌ها به دلیل استفاده از بانک‌های دولتی متوقف شده است. با این حال، توسعه دهندگان روسی همچنان می‌توانند درآمد کسب کنند، اگر به جایگزین‌های غیرمجاز دیگر روی بیاورند. با در نظر گرفتن این موضوع، ساده‌تر می‌توان تصور کرد که قفل پرداخت استیم بیشتر به تحریم‌های دیگری که روسیه با آن‌ها روبه‌رو بوده است، مانند تحریم «سوئیفت» (SWIFT) که اساسا بانک‌های داخل کشور را مسدود کرد، مرتبط است. با توجه به این که سیستم مالی فعلی روسیه و اوکراین در طول جنگ تا حد زیادی بی‌ثبات شده است، تا زمانی که وضعیت مالی در هر سه کشور درگیر تثبیت نشود، توقف پرداخت‌ها آسان‌ترین گزینه خواهد بود.

شما درباره تحریم استیم برای توسعه دهندگان و ناشران روسیه، بلاروس و اوکراین چه نظری دارید؟ آیا این تصمیم را عاقلانه می‌دانید؟ تحلیل‌های خود را از شرایط به وجود آمده برای ما بنویسید.

  • تعلیق تمامی فعالیت های پلی استیشن در روسیه و عدم عرضه بازی GT7
  • تحریم روسیه توسط یوبی سافت و Take-Two
  • واکنش مایکروسافت به جنگ: تعلیق فروش محصولات اکس باکس در روسیه

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا