فناوری

سرمایه‌ گذاری سامسونگ در بزرگترین کارخانه تولید تراشه جهان

سامسونگ اعلام کرده که قصد دارد طی دو دهه آینده 230 میلیارد دلار در کره جنوبی سرمایه‌ گذاری کند تا بزرگترین کارخانه تولید تراشه در جهان را بسازد. این اقدام با هدف تقویت صنعت تراشه این کشور و گسترش معافیت‌های مالیاتی و حمایت از بخش‌های فناوری پیشرفته مثل تراشه‌ها، نمایشگرها و باتری‌ها انجام می‌شود. در ادامه جزئیات این سرمایه‌گذاری را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

سرمایه‌گذاری 230 میلیارد دلاری سامسونگ الکترونیکس در بزرگترین کارخانه تولید تراشه جهان

به عنوان بخشی از این سرمایه‌گذاری، سامسونگ پنج کارخانه تولید تراشه احداث خواهد کرد که تا 150 سازنده‌ مواد، قطعات و تجهیزات و سازمان‌های تحقیق‌ و توسعه‌ حوزه‌ نیمه‌رسانا را در نزدیکی سئول جذب خواهد کرد. علاوه‌ بر این، دولت کره جنوبی 25 تریلیون وون را طی پنج سال برای تحقیق و توسعه در فناوری‌های استراتژیک مانند هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این در حالی است که حدود 360 میلیارد وون نیز برای توسعه بسته‌بندی تراشه‌ها و حدود 100 میلیارد وون در زیرساخت‌های آب و برق در سال جاری برای مجتمع‌های صنعتی ارائه خواهد داد.

سرمایه‌ گذاری سامسونگ در بزرگترین کارخانه تولید تراشه جهان

در واقع، این سرمایه‌گذاری در پاسخ به اقداماتی است که سایر کشورها برای تقویت صنایع تراشه داخلی خود انجام می‌دهند. مثلاً قانون تراشه‌سازی ایالات متحده میلیاردها دلار یارانه به سازندگان تراشه که در آمریکا سرمایه‌گذاری می‌کنند، ارائه می‌دهد. طرح سرمایه‌گذاری سامسونگ موقعیت کره جنوبی را در صنعت جهانی نیمه‌هادی‌ها تقویت می‌کند و به این کشور کمک می‌کند تا به یکی از مهرهای اصلی حوزه تراشه‌سازی تبدیل شود. چنین مزیتی برای کره جنوبی بسیار مهم است. زیرا این کشور به دنبال بهبود ثبات زنجیره تامین و خودکفایی در فناوری‌های کلیدی است.

شایان ذکر است که برنامه سرمایه‌ گذاری سامسونگ در بزرگترین کارخانه تولید تراشه جهان شامل چندین شرکت متکی به آن از جمله سامسونگ SDI، سامسونگ دیسپلی و سامسونگ ElectroMechanics می‌شود. این شرکت‌ها قصد دارند 60.1 تریلیون وون را طی 10 سال آینده در مناطق خارج از منطقه شهری سئول سرمایه‌گذاری کنند تا بسته‌بندی تراشه‌ها، نمایشگرها و فناوری باتری را توسعه دهند. این اقدام به تنوع‌بخشیدن به پایگاه تولید فناوری کشور و گسترش دامنه آن فراتر از سئول کمک می‌کند.

  • فروش جهانی تراشه به بالاترین میزان یعنی 573 میلیارد دلار در 2022 رسید
  • ثبت بیشترین پتنت تراشه توسط چین در 2022 و پیشی گرفتن از آمریکا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا