بازی هافناوریکسب و کار

جدیدترین گزارش پیرامون مشخصات فنی پلی استیشن 5، عجیب و غریب و فوق‌العاده است

در حالی که همچنان برای معرفی پلی استیشن 5 توسط سونی انتظار می‌کشیم، انتشار گزارشات و شایعات در این مورد هنوز ادامه دارند. در رابطه با مشخصات فنی پلی استیشن 5 تا به امروز اطلاعات ضد و نقیضی منتشر شده اند اما در جدیدترین گزارش مرتبط، اطلاعاتی از این کنسول عنوان شده که به نوعی عجیب و غریب هستند.

جدیدترین گزارش از مشخصات فنی PS5 باور نکردنیست

پیش از هر چیزی باید تاکید کرد که این اطلاعات شایعه هستند بنابراین اطمینانی در مورد صحت آنها وجود ندارد. طبق اطلاعات عنوان شده در این گزارش، پردازنده گرافیکی کنسول پلی استیشن 5 که AMD RDNA2 با معماری 7 نانومتری می‌باشد مجهز به 56 واحد پردازشی در فرکانس 2.1 گیگاهرتز است. این GPU قادر به تولید توان فوق‌العاده بالای 15.5 ترافلاپس است. این اطلاعات توسط Pastebin که یکی از کم اعتبارترین منابع اطلاعاتی به شمار می‌رود منتشر شده است. اما از آنجایی که این گزارش مربوط به کنسول نسل بعد سونی است، بی فایده نیست آن را هر چند که نامعتبر باشد نیز در نظر داشته باشیم.

نکته جالب اینجاست که این مشخصات فنی در مورد نسخه استاندارد پلی استیشن 5 عنوان شده اند و مربوط به نسخه پرو نیستند. چیپست پردازنده این کنسول طبق این گزارش، یک پردازنده هشت هسته‌ای نیمه سفارشی بر پایه معماری 7 نانومتری Zen 2 است. این پردازنده 16 رشته پردازشی دارد و فرکانس کاری هسته‌ها بر روی 3.86 گیگاهرتز تنظیم شده است.

15.5 ترافلاپس توان گرافیکی برای نسخه استاندارد پلی استیشن 5

تراشه گرافیکی این کنسول قادر به تولید توان چشمگیر 15.5 ترافلاپسی است و از ویژگی نرخ سایه‌زنی متغیر و رسم هندسه یکپارچه نیز برخوردار است. پردازدشگر مبتنی بر سخت افزار ray tracing نیز برای سایهها، انعکاس‌های نور و روشنایی طبیعی بازی‌ها نیز در نظر گرفته شده است. دیگر مشخصه سخت‌افزاری قابل توجه پلی استیشن 5 در این گزارش عنوان شده، برخورداری از 32 گیگابایت حافظه GDDR6 با پهنای باند 1024 گیگابایت بر ثانیه از طریق رابط 512 بیتی است.

برای بخش ذخیره‌سازی نیز، یک SSD با ظرفیت 1.5 ترابایت از نوع NVMe در نظر گرفته شده که قابل افزایش نیز می‌باشد. چنین مشخصاتی دست کم برای نسخه عادی پلی استیشن 5 فراتر از حد عادی است. منبع گزارش حتی تاریخ عرضه و قیمت این کنسول را نیز اعلام کرده است. با استناد به آن، کنسول بعدی سونی در تاریخ 20 نوامبر 2020 با قیمت 499 به همراه یک کنترلر و یک بازی عرضه خواهد شد.

در نهایت باید گفت که این مشخصات حتی برای پلی استیشن 5 که می‌دانیم قدرت زیادی خواهد داشت، غیر قابل باور است. بنابراین به واقع نمی‌توانیم به چنین اطلاعاتی دل ببندیم. هر چند شاید همین اطلاعات برای افزایش بیش از پیش هیجان طرفداران سونی نیز کفایت کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا