فناوری

نقشه شماتیک آیفون 14 مکس: ابعاد بزرگ دوربین!

گوشی آیفون 14 پرو مکس، پرچمدار گوشی‌های خانواده آیفون 14 است و با نمایشگر 6.7 اینچی‌اش، بزرگ‌ترین گوشی این سری از نظر ابعاد و اندازه به حساب می‌آید. اندازه صفحه نمایش و ابعاد کلی این گوشی تقریباً هم اندازه با آیفون 13 پرو مکس است، اما بقیه ویژگی‌های این گوشی – مخصوصاً ابعاد دوربین – تفاوت زیادی با آیفون 13 پرو مکس دارند. به تازگی نقشه‌های شماتیک این گوشی روی اینترنت منتشر شده‌اند و ابعاد دقیق این گوشی و محفظه دوربین بسیار بزرگ آن را نشان می‌دهند.

ابعاد دقیق آیفون 14 پرو مکس

این نقشه‌های شماتیک روی سایت Baidu آپلود و توسط صفحه توییتر ShirmpApplePro بازنشر شده‌اند. طبق اطلاعات این شماتیک، طول آیفون 14 پرو مکس 160.71 میلی متر است که تفاوت چندانی با آیفون 13 پرو مکس با طول 160.8 میلی متری ندارد. با وجود اینکه طول iPhone 14 Pro Max کوتاه‌تر شده، این گوشی نمایشگر بزرگ‌تری نسبت به iPhone 13 Pro Max دارد. به علاوه، به لطف حذف ناچ، کاربران این گوشی می‌توانند تصاویر را به صورت تمام‌صفحه مشاهده کنند و دیگر ناچ مزاحم‌شان نیست.

اصلی‌ترین تغییر در ابعاد آیفون 14 پرو مکس نسبت به نسل کنونی، تغییر ابعاد دوربین است. اگر ضخامت بدنه این گوشی را از بیشینه ضخامت آن کم کنیم، ضخامت ماژول دوربین این گوشی برابر با 4.17 میلی متر به دست می‌آید که نشان می‌دهد دوربین iPhone 14 Pro Max نسبت به iPhone 13 Pro Max ارتقای اساسی داشته است. البته اطلاعاتی که تا به این لحظه منتشر شده‌اند، همگی می‌گویند که مدل‌های «Pro» خانواده آیفون 14 سنسورهای دوربین بسیار بزرگی دارند.

دوربین 48 مگاپیکسلی با فیلمبرداری 8K…

این محفظه بزرگ دوربین، به خاطر میزبانی از سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی است که قرار است برای گوشی‌های آیفون 14 پرو و پرو مکس تعبیه شود. این دو گوشی، اولین گوشی‌های آیفون هستند که از فیلمبرداری 8K پشتیبانی خواهند کرد. به خاطر تغییر گسترده ابعاد محفظه دوربین، بعید است که آیفون 14 پرو مکس در قاب‌های مخصوص آیفون 13 پرو مکس جای بگیرد. البته این مسئله باید پس از عرضه این گوشی مشخص بشود.

همان طور که از تصاویر گوشی‌های iPhone 14 Pro/Pro Max مشخص است، در این دو گوشی دیگر خبری از ناچ نیست. بلکه در این گوشی‌ها، ناچ جای خود را به دو حفره کوچک داده که قرار است دوربین سلفی و ماژول Face-ID را در بر بگیرند. البته به نظر می‌رسد که در گوشی‌های غیر پرو این سری یعنی آیفون 14 معمولی و آیفون 14 پلاس (نسخه 6.7 اینچی آیفون 14 معمولی)، قرار نیست ناچ حذف بشود و به همان اندازه‌ای که در آیفون 13 دیده بودیم، در این گوشی‌ها باقی می‌ماند.

نقشه‌های شماتیک آیفون 14 پرو مکس فقط ابعاد این گوشی را مشخص کرده‌اند و از جنس بدنه آن، اطلاعاتی در این نقشه‌ها درج نشده. البته طبق اطلاعاتی که پیش‌تر منتشر شده‌اند، شرکت اپل از یک شاسی تیتانیومی برای این گوشی استفاده می‌کند. این، یعنی در این گوشی خبری از استیل ضدزنگ و شیشه نیست.

متأسفانه در این نقشه‌ها به جز ابعاد آیفون 14 پرو مکس، هیچ اطلاعات دیگری درج نشده. اما هر چه به موعد معرفی گوشی‌های آیفون 14 نزدیک‌تر می‌شویم، اطلاعات بیشتری از این گوشی‌ها منتشر می‌شود. پس باید صبر کنیم و ببینیم شرکت اپل برای امسال چه آماده کرده است.

مطالب مرتبط

  • اولین نگاه به داخل مک بوک ایر M2
  • عملکرد سیلیکون M2 اپل در PassMark – بهتر از 12900؟!
  • قاب‌های سفارشی، اندازه و طراحی گوشی‌های iPhone 14 را نشان می‌دهند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا