فناوری

40 درصد از جوانان جستجوگر تیک تاک و اینستاگرام را ترجیح می‌ دهند

یوتیوب تنها سرویس تحت مالکیت گوگل نیست که تلاش می‌کند در عصری که تحت سلطه رسانه‌های اجتماعی است، دوام بیاورد. دو محصول اصلی شرکت گوگل یعنی جستجوگر و نقشه به طور فزاینده‌ای در حال از دست دادن محبوبیت خود هستند. زیرا کابران جوان ترجیح می‌دهند که از جستجوگر تیک تاک و اینستاگرام استفاده کنند‌‌.

در کنفرانس اخیر Fortune Brainstorm Tech 2022 در آسپن، پرابهاکار راگاوان، معاون ارشد گوگل گفت که آنها مدام به این نتیجه می‌رسند که کاربران جوان اینترنت، انتظارات و طرزفکری را که به آن عادت کرده‌ایم، ندارند و سؤالاتی که آنها می‌پرسند کاملاً متفاوت است.

جستجوگر تیک تاک و اینستاگرام

راگاوان خاطرنشان کرد که در مطالعات گوگل، تقریباً 40 درصد از جوانان هنگام جستجوی مکانی برای صرف ناهار به تیک‌تاک یا اینستاگرام مراجعه می‌کنند. آنها برای برای این کار از نقشه‌ها یا جستجوگر گوگل استفاده نمی‌کنند. لازم به ذکر است که سخنگوی گوگل تایید کرد که تخمین راگاوان بر اساس تحقیقات داخلی است. این تحقیقات شامل مطالعه کاربران بین 18 تا 24 سال اینترنت ایالات متحده است و داده‌های این مطالعه هنوز عمومی نشده است.

این موضوع که کاربران جوان جستجوگر تیک تاک و اینستاگرام را به موتور جستجوی گوگل ترجیح می‌ دهند می‌تواند در آینده‌ای نزدیک به مشکلی جدی برای این شرکت تبدیل شود. زیرا این شرکت زمان و هزینه زیادی را برای تنظیم دقیق الگوریتم‌های جستجو خود و همچنین جمع‌آوری داده‌ها برای نقشه صرف کرده است.

با این حال، گوگل منتظر نمی‌ماند تا دنیا را از پشت پنجره تماشا کند. این غول فناوری به طور مداوم در پشت صحنه در حال تکامل است و تلاش می‌کند تا خود را با شرایط تازه مطابقت دهد‌.

  • تغییرات جدید برای بخش جستجوگر اینستاگرام
  • تاریخچه موتور جستجوگر گوگل به روایت تصویر (وقتی گوگل کوچک بود!)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا