فناوری

ایلان ماسک شرکت اختصاصی خود در حوزه هوش مصنوعی را تأسیس کرد

به نظر می‌رسد، ایلان ماسک شرکت جدیدی را تأسیس کرده که به هوش مصنوعی اختصاص دارد. همانطور که وال استریت ژورنال برای اولین بار گزارش داد، این شرکت X.AI نام دارد. بایگانی‌های نوادا نشان می‌دهد که شرکت مذکور در ماه گذشته تأسیس شده است. در حال حاضر، ایلان ماسک به عنوان مدیر X.AI معرفی شده است. جارد برچال، مدیر دفتر خانوادگی ماسک نیز در جایگاه منشی او در این شرکت فعالیت می‌کند. براساس اسناد رسمی، ماسک این تجارت را در 9 مارس 2023 ثبت کرده است.

چند وقتی بود که شایعاتی در مورد راه‌اندازی یک شرکت هوش مصنوعی توسط ماسک منتشر می‌شد. گزارشی از Business Insider نیز نشان می‌داد که ماسک هزاران واحد پردازش گرافیکی (GPU) را برای تامین انرژی سرویس‌های جدید هوش مصنوعی مولد این شرکت خریداری کرده است. فایننشال تایمز به طور مشابه گزارش داد که ماسک قصد دارد یک شرکت هوش مصنوعی برای رقابت با OpenAI که در حال حاضر تحت حمایت مایکروسافت قرار دارد، ایجاد کند. حتی گزارش شده است که ماسک برای راه‌اندازی این شرکت به دنبال حمایت از سوی سرمایه‌گذاران اسپیس ایکس و تسلا می‌باشد.

شرکت هوش مصنوعی ماسک

در طی مصاحبه‌ای در توییتر اسپیسز، وقتی از ماسک در مورد پردازنده‌های گرافیکی خریداری‌شده پرسیده شد، او هیچ اشاره‌ای به برنامه‌های خود برای ایجاد یک شرکت هوش مصنوعی نکرد و گفت: به نظر می‌رسد که افراد زیادی در حال خرید پردازنده‌های گرافیکی هستند. ایلان ماسک توییتر را به زیرمجموعه‌ شرکتی به نام X Corp تبدیل کرد و هم‌اکنون روی سوپراپلیکیشن اختصاصی به نام X کار می‌کند.

همانطور که می‌دانید، شرکت‌ OpenAI در سال 2015 تأسیس شد. ایلان ماسک نیز یکی از بنیانگذاران این شرکت بود. اما در سال 2018 به دلیل اختلاف نظر از سمت خود کناره‌گیری کرد. ماسک در ماه‌های گذشته چندین بار به وضوح از این شرکت انتقاد کرد. او در آخرین تلاش خود، نامه‌ای را امضا کرده است که در آن خواستار توقف آزمایش‌های مربوط به توسعه هوش مصنوعی شده است. در ماه‌های اخیر و به دنبال فناوری‌هایی مانند ChatGPT و GPT-4، OpenAI به نامی بسیار آشنا تبدیل شده است. این شرکت تا حد زیادی مسئول آغاز تلاش‌های کنونی مایکروسافت و گوگل برای ادغام بیشتر ابزارهای هوش مصنوعی در بسیاری از محصولات و خدماتشان می‌باشد.

  • دادگاه استیناف آمریکا: ایلان ماسک قوانین کار فدرال را زیر پا گذاشته است
  • ایلان ماسک 10000 پردازنده گرافیکی برای پروژه هوش مصنوعی توییتر خریداری کرد
  • ایلان ماسک موفق نشد OpenAI را تصاحب کند
  • ایلان ماسک اکنون بیشترین دنبال کننده را در توییتر دارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا