بازی هافناوریکسب و کار

رونمایی ازراک از کارت گرافیک RX 5700 XT Challenger Pro OC – یک گیمینگ ارزشمند دیگر

با اینکه در نسلی که گذشت، انویدیا عملکرد به مراتب بهتری نسبت به رقیب سنتی خود در بازار گرافیک‌ها داشت، اما این بدین معنا نیست که AMD رقیب دست و پا بسته‌ای بود. با وجود عدم برخورداری کارت‌های نسل فعلی این کمپانی از قابلیت مهمی به نام ری‌تریسینگ و برتری تیم سبز در این بخش، AMD موفق شد محصولات جذابی را وارد بازار مصرف‌کنندگان کند و طرفداران خود را راضی نگه دارد. RX 5700 XT برترین گرافیک این شرکت در نسل حاضر محسوب می‌شود که توانایی بسیار خوبی را در مقابل قیمت مقرون به صرفه ارائه می‌دهد. حالا ازراک کارت گرافیک RX 5700 XT Challenger Pro OC را با همین تراشه محیا کرده است که محصول جذابی به نظر می‌رسد.

مشخصات کارت گرافیک RX 5700 XT Challenger Pro OC ازراک

اولین نکته‌ای که با دیدن کارت گرافیک جدید ازراک به آن پی میبریم، برخورداری از سیستم خنک کننده با سه فن است. تراشه RX 5700 XT مجهز به 8 گیگابایت حافظه ویدئویی است و تا حدی به صورت پیشفرض در کارخانه اورکلاک شده تا نسبت به نسخه رفرنس مقداری توانایی بیشتری داشته باشد. فرکانس این کارت گرافیک در حالت گیم به 1795 مگاهرتز افزایش یافته است و حداکثر فرکانس قابل دستیابی 1905 مگاهرتز است اما طبیعتا مقدار توانایی یک کارت گرافیک در اورکلاک بستگی به میزان عملکرد خنک کننده به کار رفته در آن دارد. ازراک خنک کننده نسبتا بزرگی را در Challenger Pro OC به کار گرفته است که 2.7 اسلات توسعه‌دهندگان مادربرد را اشغال می کند و با وجود سه فن و یک هیت‌سینک بزرگ، انتظار می‌رود عملکرد این خنک کننده ایده‌آل باشد.

این سیستم خنک کننده از حالت صفر پشتیبانی می‌کند به طوری که اگر در حال اجرای گیم یا عملیات های سنگین گرافیکی نباشید، فن‌های کارت گرافیک حرکتی نمی‌کنند و نویزی تولید نمی‌کنند و شما می‌توانید در سکوت به کار خود ادامه دهید. وجود یک بک پلیت در پشت این کارت گرافیک نیز ضمن بالا بردن فاکتور زیبایی در آن، می‌تواند در انتقال حرارت تاثیر گذار باشد. همان طور که بالاتر اشاره شد، تراشه گرافیکی RX 5700 XT دارای 6 گیگابایت حافظه پرسرعت GDDR6 است با پهنای باند 14 گیگابایت بر ثانیه و رابط 256 بیتی فعالیت می‌کند.

در بخش خروجی‌های تصویر، ازراک یک پورت HDMI 2.0b و سه خروجی DisplayPort 1.4 به همراه DSC را برای این محصول تعبیه کرده است و انرژی مورد نیاز کارت نیز توسط دو کابل 8 پین تامین می شود. ازراک فعلا حرفی در مورد قیمت این کارت گرافیک نزده و با توجه به عدم وجود نورپردازی RGB، پیش بینی قیمت مناسبی را می‌توانیم برای این محصول داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا