بازی هافناوریکسب و کار

احتمال معرفی اولین کارت گرافیک مجزای ۱۰ نانومتری اینتل در اواسط ۲۰۲۰ وجود دارد

بر اساس ادعای منابع نزدیک به سایت DigiTimes، اینتل قصد دارد به زودی از اولین سری کارت‌های گرافیک مجزای ۱۰ نانومتری خود که با نام Xe شناخته می‌شوند، رونمایی کرده و اولین موج گرافیک‌های Xe خود را در زمانی نامشخص در ۲۰۲۰ به بازارها عرضه کند. در این زمان نامشخص که گفته می‌شود اواسط سال و بین ماه جولای و آگوست خواهد بود، اینتل شروع به فروش گرافیک‌های مجزای خود که کاربران مدت‌هاست منتظر آن هستند، خواهد کرد تا شاید سهمی از بازار بزرگ کارت‌های گرافیک را در اختیار خود بگیرد.

کارت‌های گرافیک مجزای اینتل هم اکنون هم مورد استفاده قرار می‌گیرند

شاید جالب‌ترین چیزی که در گزارش این سایت آمده این باشد که در حال حاظر هم گرافیک‌های مجزای اینتل در محصولات شرکایش استفاده می‌شود و این کارت گرافیک در کنار پردازنده‌های مرکزی اینتل تعبیه شده‌اند تا در مراکز داده و حوزه‌های مربوط به هوش مصنوعی مورد استفاده قرار بگیرند. این یعنی شرکای اینتل هم اکنون به کارت‌های گرافیک مجزای ۱۰ نانومتری این شرکت دسترسی دارند.

گفته می‌شود نسل اول کارت‌های گرافیک Xe اینتل تمام بازار کارت گرافیک را پوشش خواهد داد که شامل استفاده در کامپیوترهای خانگی، مراکز داده و کاربردهای مربوط به هوش مصنوعی می‌شود که اکنون انویدیا رتبه اول را در این بازار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا