بازی هافناوریکسب و کار

تماشا کنید: ساخت گیتار الکتریک که با آیفون‌های اپل!

مانند بیشتر سازهای موسیقی، گیتار هم معمولاً با چوب ساخته می‌شود. دلیل این موضوع هم خاصیت آکوستیک طبیعی چوب است که آن را به یک وسیله بهتر برای ساخت آلات موسیقی تبدیل می‌کند. با این حال، این بدان معنا نیست که نمی‌توان از مواد دیگری برای ساخت گیتار استفاده کرد. با همین منطق Art Mayer دست به کار جالبی زده و گیتار جالبی با نام iCaster ساخته است.

اما چرا iCaster؟

به دو دلیل نام این گیتار iCaster شده است؛ ظاهر این گیتار شبیه به گیتارهای Telecaster است و تقریباً تمام آن با آیفون‌های اپل ساخته شده است. به‌طور دقیق در ساخت این گیتار از 107 گوشی آیفون استفاده شده و شما می‌توانید در ویدئوی پایین مشاهده کنید که این ایده عملی شده است. به‌عنوان مثال برای آنکه این دستگاه ضخامتی مانند یک گیتار واقعی داشته باشد، حدودا 4 آیفون با چسب به یکدیگر چسبیده شدند و پس از آن به شکل کلی یک گیتار درآمدند. پس از آن حفره‌های لازم ایجاد شد و اجزا جانبی مانند سیم‌ها، خرک و … به آن اضافه شد.

شاید پیش خودتان تصور کنید که این گیتار بیشتر جنبه تزئینی دارد. اما پس از پایان کار و تست آن مشخص می‌شود که این یک گیتار الکتریک واقعی است. در نتیجه استفاده از چوب ماهون و آیفون‌های اپل در ساختار این گیتار، کیفیت صدای خوبی ارائه می‌شود. البته بد نیست بدانید که این اولین هنرنمایی Mayer نبوده. او پیش از این هم توانسته بود با نود یک گیتار کامل بسازد. در پایان از شما دعوت می‌کنیم ویدئوی ساخت گیتار الکتریک که با آیفون‌های اپل را توسط این هنرمند تماشا بفرمایید: (لینک دانلود ویدئو)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا