بازی هافناوریکسب و کار

مک بوک 12 اینچی با چیپ ARM – تا 20 ساعت عمر باتری

با توجه به شایعات بسیاری که از احیای دوباره مک بوک 12 اینچی خبر می‌دهند یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های این مدل ظاهرا استفاده از سیلیکون سفارشی خود اپل یعنی A14X Bionic خواهد بود. این یعنی مک بوک 12 اینچی با چیپ ARM عرضه می‌شود اما نکته عجیب ماجرا حضور همین چیپ در iPadهای جدید خواهد بود هر چند که افشاگر ادعا می‌کند مدل حاضر در مک بوک نمونه‌ای بسیار قدرتمند می‌باشد. البته که مشخصات سخت افزاری دیگری نیز از MacBook آینده لو رفته.

یک توییت از سوی Komiya مشخصات داخلی نوت بوک 12 اینچی اپل را افشا می‌کند. گفته می‌شود این مدل به 8 یا 16 گیگابایت حافظه رم و همچنین 256، 512 گیگابایت یا 1 ترابایت حافظه ذخیره سازی مجهز خواهد شد. یکی از اصلی‌ترین نکات کلیدی برای فروش این مدل طول عمر باتری 15 الی 20 ساعته می‌باشد که نسبت به مک بوک‌های بر پایه اینتل با متوسط 8 الی 10 ساعت رقمی فوق العاده محسوب می‌شود.

مک بوک 12 اینچی با چیپ ARM

در همین توییت اشاره شده که مک بوک 12 اینچی از یک دوربین 720p FaceTime HD بهره می‌برد اما یکی از نکات منفی درباره این ماشین احتمالا صفحه کلید پروانه‌ای خواهد بود. در نظر داشته باشید که انتقادهای زیادی نسبت به اپل از جمله چندین شکایت در رابطه با مشکلات صفحه کلید در نسل‌های مختلف مک بوک صورت گرفته بود تا این که سرانجام در مدل‌های جدیدتر شاهد صفحه کلیدهایی با سویچ‌های قیچی مانند بودیم.

همچنین گفته شده تنها یک پورت USB Type C برای این مدل در نظر گرفته شده اما هنوز مشخص نیست از فناوری تاندربولت 3 پشتیبانی خواهد کرد یا خیر. با توجه به مشخصاتی که در این شایعه به آنها اشاره شده به نظر می‌رسد اپل قصد دارد مدل کنار گذاشته شده 12 اینچی را با سیستم روی چیپ A14X Bionic احیا کند. با توجه به این که A14X Bionic از لیتوگرافی 5 نانومتری استفاده می‌کند و توان حرارتی بالایی نخواهد داشت بدنه مک بوک 12 اینچی برای خنک سازی این چیپست فضای کافی را در اختیار خواهد داشت.

به علاوه Komiya به جزئیات قیمت گذاری نیز اشاره نموده و اعلام می‌کند نسخه پایه حداقل 799 دلار قیمت گذاری می‌شود. البته مشخصا شما برای تهیه بالاترین پیکربندی باید بسیار بیشتر هزینه کنید. پیشنهاد می‌کنیم فعلا تمام این اطلاعات را شایعه در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: اپل تعویق سه هفته ای در عرضه آیفون های جدید را تائید کرد: کرونا عامل ورود با تاخیر آیفون 12

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا