بازی هافناوریکسب و کار

برای معرفی آیفون تاشو آماده شوید – شایعات از برنامه جدید اپل خبر می‌دهد

اپل با معرفی آیفون دنیای گوشی‌های موبایل را متحول کرد و این تلفن‌های جیبی را به کامپیوترهایی کوچک تبدیل کرد. حالا به نظر می‌رسد که آیفون تاشو پروژه بزرگ بعدی کوپرتینویی‌ها باشد. اگرچه اپل تاکنون هیچ گوشی تاشویی معرفی نکرده است، اما پتنت‌های بسیار زیادی در این زمینه ثبت کرده است که نشان می‌دهد آنها کماکان در فکر تولید این سبک گوشی هستند. حالا توئیتی توسط Jon Prosser منتشر شده که می‌گوید برای این گوشی تاشو نباید زمان زیادی منتظر بمانیم.

آیا آیفون تاشو به زودی معرفی خواهد شد؟

Prosser ادعا کرده است که اپل مشغول کار بر روی آیفون تاشو است و این تنها یک سوال در ذهن ایجاد خواهد کرد. آن هم اینست که این گوشی چه زمانی رونمایی خواهد شد.

گوشی‌های تاشو در حال حاضر راه زیادی تا بهترین بودن دارند. اولین تلاش سامسونگ برای تولید یک گوشی هوشمند تاشو، چندان خوب پیش نرفت. اما این شرکت از آن زمان تا به امروز پیشرفت زیادی کرده است. اپل اما از آن دسته از کمپانی‌هایی نیست که با عجله محصولی را روانه بازار کند. با استناد به پتنت‌هایی که این شرکت به ثبت رسانده، آنها قصد دارند اطمینان حاصل کنند که فرآیند خم شدن نمایشگر باعث بروز اشکال در عملکرد آن نخواهد شد.

در اوایل سال 2020، آقای William LaCourse، استاد علوم شیشه در دانشگاه آلفرد عنوان کرد که آیفون تاشو اپل در12 تا 18 ماه آینده از راه خواهد رسید. این ادعا براساس بیانیه کورنینگ بود که اعلام کرده بود در حال ساخت شیشه‌هایی برای دستگاه‌های تاشو است. در آن زمان سازنده گوریلا گلس گفته بود که این پروژه ممکن است تا پایان سال 2020 به سرانجام برسد.

همکاری سامسونگ و کورنینگ برای شکستن قیمت

ظاهراً سامسونگ مشغول همکاری با کورنینگ برای تسریع عملیات ساخت شیشه‌های تاشو است و این دو کمپانی قصد دارند زنجیره تأمینی در آمریکا ایجاد کنند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، راهکار مشترک آنها باید تا سال آینده آماده باشد و این به اپل و شرکت‌های دیگر اجازه خواهد داد تا گوشی‌های هوشمند خود را با نمایشگرهای تاشو روانه بازار کنند. طبق گزارشات، Galaxy Z Flip یک نمونه اثبات شده است که ماه آینده نسخه 5G آن نیز به بازار عرضه خواهد شد.

سایر شرکت‌ها نیز با سرعت خوبی در حال پیشرفت هستند و این یعنی قرار است که بازار گوشی‌های تاشو رشد کند. طبیعتاً زمان زیادی لازم است تا گوشی‌های تاشو بتواند جایگاه خوبی برای خود در بازار کسب کنند، اما اینگونه که از شواهد کار پیداست، این گوشی‌ها آمده‌اند که بمانند.

یکی از اهداف سامسونگ و کورنینگ برای این همکاری، پایین آوردن هزینه نمایشگرهای تاشو است. چراکه قیمت بالای گوشی‌های انعطاف پذیر در حال حاضر یک عامل بازدارنده برای خرید است. هر چه شرکت‌های بیشتر وارد این صنعت شوند، تکنولوژی بیشتر پیشرفت کرده و هزینه‌ها پایین‌تر می‌آید. بدین ترتیب، گوشی‌های تاشو در دسترس افراد بیشتری قرار خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا