بازی هافناوریکسب و کار

هشدار عراقچی به سامسونگ و الجی در واکنش به ترک بازار ایران توسط این دو شرکت

ترک شرکت‌های کره‌ای تولیدکننده لوازم خانگی از بازار ایران با واکنش‌های گسترده‌ای از سوی مردم و مسئولین همراه بوده است، آخرین مورد آن هشدار عراقچی به سامسونگ و الجی در رابطه با تحریم ایران بوده است.

ایران: بازاری که به راحتی بدست نمی‌آید

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران، عباس عراقچی گفته است که شرکت‌هایی که ایران را ترک کرده‌اند، بازاری را از دست داده‌اند که به راحتی نخواهند توانست آن را به دست آورند. هشدار عراقچی به سامسونگ و الجی به‌طور مستقیم بوده و او با اظهار اینکه ملت ایران این رفتارها را فراموش نخواهند کرد گفت:

“اگر قرار باشد با شرکت‌های خارجی نیز مراوداتی صورت بگیرد شرکت‌هایی که در این شرایط در ایران مانده‌اند در اولویت خواهند بود. کمپانی‌ها و شرکت‌هایی که در این شرایط ایران را ترک می‌کنند در آینده اقتصادی ایران در اولویت قرار نخواهند گرفت و همواره اولویت با کارآفرینان و تولید کنندگان داخلی است.”

بیانیه شرکت سامسونگ درخصوص ادامه فعالیت در ایران

سامسونگ در واکنش به حواشی ایجاد شده پیرامون طبعیت از تحریم‌ها و خروج از بازار ایران در بیانیه‌ای گفته است:

“شرکت سامسونگ همواره نهایت احترام را برای خانواده هواداران و مصرف کنندگان خود در ایران قائل بوده و حضور و ارتباطی قوی با بازار بزرگ ایران داشته است. با وجود تحولات اخیر و مشکلات ایجاد شده در مسیر تبادلات مالی و کالایی، سامسونگ همچنان متعهد به حفظ دسترسی کاربران وهوادارن خود به جدیدترین محصولات و فناوری‌های خود است.
سیاست ما مبتنی بر حفظ حضور در بازار ایران در سال‌های اخیر و با وجود تمای تحولات تغییر نکرده است. در همین راستا و با وجود همه مشکلات، سامسونگ رسما اعلام می‌کند که تعهد خود برای پشتیبانی و ارائه خدمات پس از فروش به محصولات سامسونگ در بازار ایران را بصورت کامل ادامه خواهد داد. در نتیجه کاربران محصولات این شرکت هیچ نگرانی در زمینه پشتیبانی و تأمین قطعات در آینده نخواهند داشت.”

این در حالیست روز گذشته علیرضا موسوی مجد، رئیس هیئت مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران اعلام کرده بود که با خروج سامسونگ از ایران، شرکت سام با گارانتی سام‌سرویس مسئول تولید لوازم خانگی ساخت داخل خواهد شد و قرار است که قطعات این دستگاه‌ها از شرکت‌های چینی تأمین شود. او دلیل پایین آوردن تابلو شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی از بازار را “حرکت ناجوانمردانه آنها و تحویل ندادن جنس و مواد اولیه به ایران” عنوان کرده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا