بازی هافناوریکسب و کار

چیپست سری 600 AMD قبل از پایان سال 2020 از راه میرسد

سری بعدی چیپست‌های پلتفرم AMD سری 600 است که با اینکه زمان نسبتا زیادی تا عرضه آنها باقی مانده، اما از حالا زمزمه‌هایی در این مورد به گوش میرسد. بر اساس گفته‌های یک منبع تایوانی، موج بعدی چیپست‌های AMD انتظار میرود تا قبل از پایان سال میلادی جاری از راه برسند. گزارشی نیز توسط China Times در ماه جاری منتشر شد که حاکی از این داشت AMD عرضه چیپست‌های ارزان قیمت B550 و A520 را در سه ماهه ابتدایی سال 2020 عرضه خواهد کرد.

حال بنا به گزارشی که امروز توسط DigiTimes منتشر شده، ASMedia در حال حاضر سفارش AMD برای تولید چیپست‌های سری 600 را دریافت کرده است. ASMedia و AMD سالهاست که با یکدیگر رابطه کاری خوبی دارند بنابراین انتظار میرود تولیدکننده نسل بعدی چیپست‌های AMD نیز، این سازنده تایوانی باشد. شایعاتی پیرامون زمان عرضه پردازنده و چیپست نسل بعدی AMD نیز منتشر شده است. China Times پیش بینی کرده است که پردازنده‌های دسکتاپ ZEN3 که احتمالا سری 4000 رایزن نامیده خواهند شد و با اسم رمز Vermeer شناخته میشوند در نیمه دوم سال 2020 معرفی و به بازار عرضه خواهند شد. همچنین در گزارش DigiTimes آمده است که تقاضا برای کنترلر تراشه USB 3.2 Gen 2×2 کمپانی ASMedia احتمالا افزایش پیدا خواهد کرد.

دلیل تقاضا برای این کنترلر این است که کنترلر تراشه فعلی اینتل از USB 3.2 Gen 2 با حداکثر سرعت انتقال 10 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی میکند در حالی که پهنای باندی که کنترلر ASMedia ارائه میدهد، دو برابر و حداکثر 20 گیگابیت بر ثانیه است. همچنین ASMedia به دنبال ساخت تراشه کنترلر USB 4 است که احتمالا امسال به صورت تجاری وارد بازار خواهد شد. جنگ اقتصادی ایالات متحده با چین باعث شده کمپانی‌های امریکایی برای تامین محصولات مورد نظر خود با کمپانی‌های تایوانی مانند ASMedia بیشتر از گذشته همکاری کنند بنابراین پیش بینی رشد درآمد برای این کمپانی طی سه سال آینده شده است. در 9 ماه اول سال 2019 نسبت به همین دوره از سال قبل، سازنده تایوانی رشد درآمد خالص 13.48 درصدی را تجربه کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا