بازی هافناوریکسب و کار

چین، تنها بازار رشد یافته در سال 2019: اختتامیه بی سود دهه برای بازارهای بزرگ

چین در سال گذشته، در حالی که با جنگ اقتصادی که این کشور با آمریکا داشت و زیان هایی که از این مسئله به هر دو طرف وارد شد، باز هم ثابت کرد صاحب مهم ترین بازار دنیاست. آخرین سال از دهه گذشته، سال عجیبی برای کمپانی های بزرگ، خصوصا ابر کمپانی های دنیای تکنولوژی بود. این موضوع به طوری ویژه در صنعت تولید نیمه هادی قابل رویت بود به طوری که کمتر شرکتی در این صنعت رشد را در سال گذشته تجربه کرد. در ایالات متحده، رشد در این صنعت فقط شامل حال AMD شد.

بر اساس اطلاعاتی که موسسه تحقیقاتی IC Insights روز سه شنبه منتشر کرده، چین تنها منطقه از کل دنیا بوده است که کمپانی های حوزه فناوری در آن در سال 2019 رشد داشته اند. بازار این کشور در سال گذشته رشد 6 درصدی را تجربه کرده، در حالی که رشد بازار جهانی منفی 2 درصد بوده است. میزان فروش خالص در بازار چین، با افزایش 6 درصدی در سال 2019 به 11.4 میلیارد دلار رسیده است. سهم بازار این منطقه نسبت به بازار جهانی 20 درصد بوده که در مقایسه با سال 2017، افزایش 6 درصدی شامل حال بازار پر جمعیت ترین کشور دنیا شده است. IC Insights خاطر نشان کرده است که به دلیل جنگ اقتصادی چین و امریکا، بازار چین رشدی با سرعت پائین تری را تجربه کرده است.

بازار دیگر کشورهای آسیایی در سال 2019 هیچ رشدی نداشته اند. در این میان بازار های اروپا و ژاپن که از کوچک ترین مناطق اقتصادی جهان به شمار میروند، بیشتر از کشورهای دیگر افت رشد اقتصادی را تجربه کرده اند. ژاپن رشد منفی 11 درصدی و اروپا رشد منفی 13 درصدی را در سال گذشته شاهد بوده و امریکا با وجود بیشترین مقدار سرمایه گذاری، با کاهش 2 درصدی، فروش 30.8 میلیارد دلاری را به ثبت رسانده است. تمامی آمار و ارقام بر اساس میزان سرمایه گذاری ترتیب بندی شده است. در ادامه گزارش آمده است که 25 درصد از کل 400 مشتری کمپانی TSMC، سازندگان چینی بوده اند. هر دو کمپانی TSMC و UMC سال گذشته افزایش دو رقمی مشتری های چینی را شاهد بوده اند. میزان فروش SMIC در چین 8 درصد افت داشته و فروش کلی کمپانی نیز 7 درصد کاهش پیدا کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا