بازی هافناوریکسب و کار

رونمایی جنسیس از اولین شاسی بلند خود به نام GV80 2020 در کره جنوبی

شرکت جنسیس در جریان رویداد اختصاصی که در کره جنوبی برگزار کرد، پس از شایعات فراوان در نهایت به رونمایی اولین شاسی بلند خود به نام GV80 2020 پرداخت. GV80 به مدل‌های G70 ، G80 و G90 این شرکت می‌پیوندد و طراحی شبیه به سایر اعضا خانواده دارد.

در سال 2017 جنسیس یک کانسپت مبتنی بر همین شاسی بلند را رونمایی کرد و وعده داد نمونه تولیدی شباهت کاملی به نسخه کانسپت خواهد داشت. از ویژگی‌های ظاهری باید به جلوپنجره الماس گونه، چراغ‌های جلو دوگانه کشیده، چراغ‌های عقب دوگانه نسبتا کشیده و ابعاد نسبتا بزرگ اشاره کرد.GV80 2020 جنسیس

GV80 2020 از طراحی لوکس برخوردار بوده و جنسیس سعی کرده در بیشتر موارد به مدل کانسپت وفادار باقی بماند و همچنان موجب رضایت طرفداران شود. این شاسی جدید جنسیس رقیب جدی برای GLS مرسدس بنز و ایکس 7 بی ام و خواهد بود و ظاهری تنومند به آن بخشیده شده است.

طراحی GV80 اگرچه برگرفته از سایر محصولات نسل جدید جنسیس است، اما همچنان یک گزینه برجسته در میان تولیدات جنسیس خواهد بود. با رینگ‌های زیبای 22 اینچی شاهد خودرویی با ارتفاع بلند و تنومند هستیم که نظر هر فردی را می‌تواند به خود جلب کند.

از آنجایی که جنسیس برند لوکس هیوندا تلقی شده، بدیهی است شاهد طراحی ظاهری و داخل کابین مجللی باشیم. پیش از این نیز تصاویر جاسوسی مربوط به GV80 2020 منتشر شده بود و گویی به حقیقت اشاره داشته است و دقیقا با همان خودرو رو به رو هستیم.

طراحی جلو و عقب سنخیتی با یکدیگر بخصوص در بخش چراغ دوگانه دارند. البته مشتریان می‌توانند هنگام خرید پیکربندی خاص خود را برای GV80 در نظر گیرند، همانطور که بیشتر خودروهای لوکس برای مشتریان مزایای بزرگی را دربرمی‌گیرند. ساختار دوگانه چراغ های عقب و جلو به صورت ممتد به خروجی‌های هوا کنار گل گیرهای چرخ کشیده می‌شود و گویی طراحان جنسیس این خط را از ابتدا به انتها کشاندند.

برآمدی در قسمت چرخ‎ها قابل مشاهده بوده که چهره جسورانه و تنومندی به GV80 2020 جنسیس بخشیده است و نمی‌توان به انکار آن پرداخت. آنچه از نمای بیرون و داخلی می‌توان مشاهده کرد، با یک شاسی بلند میان سایز رو به رو هستیم که اگرچه بزرگ جلوه می‌کند اما در سگمنت شاسی بلند میان سایز جای می‌گیرد. بنابراین یک SUV پنج نفره بوده و مشخص نیست نسخه 7 نفره هم توسط جنسیس تدارک دیده شده یا خیر.GV80 2020 جنسیس

رونمایی از قصر متحرکی به نام جنسیس GV80

البته همانطور که گفته شد، GV80 فراتر از یک مدل میان سایز بوده و جنسیس روی جای گیری تعداد بسیاری سرنشینی تمرکز نداشته است. جنسیس در این مدل سعی کرده از آلومینیوم سبک بهره گیرد تا وزن خودرو کاهش یافته و در عین حال استحکام بالایی داشته باشد. با کاهش وزن نیز آیرودینامیک افزایش پیدا کرده و شاهد عملکرد حرکتی بهتر توسط GV80 2020 خواهیم بود.GV80 2020 جنسیس

گذشته از فضای بیرونی جذاب، باید به کابین مجلل اشاره کرد که نظر هر فردی را به خود جلب می‌کند. این محصول جنسیس دارای یک کابین لوکس با تریم چرم و چوب بوده که عمده خودروهای لوکس از چنین متریالی بهره می‌برند. صفحه نمایشی 14.5 اینچی در کنسول میانی به عنوان نمایش دهنده سیستم سرگرمی خودرو قرار گرفته و نمای منحصربفردی به اتاق کابین بخشیده است.

فرمان دوشاخ بوده که پیش از این در مدل‌های دیگر جنسیس نیز مشاهده کردیم. ترکیب رنگ کرم و قهوه‌ای سوخته زیبایی بسیاری به فضای داخل GV80 بخشیده که در کنار بخش‌های آلومینیومی چون اسپیکرهای، دستیگره درب و برخی دیگر، تریم جذابی را برای داخل این شاسی بلند فراهم کرده است. جنسیس در این مدل سیستم Road-Noise Active Noise Control را به کار گرفته که موجب می‌شود در طول حرکت به آنالیز نویز داخل کابین بپردازد و در نتیجه صدا داخل کابین را به صفر می‌رساند.

نکته جالب در این شاسی بلند وجود 10 کیسه هوا بوده تا نهایت امنیت به سرنشینان ارائه شود. انواع فناوری‌های ایمنی و رفاهی را می‌توان در GV80 مشاهده کرد که در بخش ایمنی باید به سیستم عدم برخورد در ترافیکی، سیستم عدم برخورد به جلو و چندی دیگر. یکی از فناوری‌های فنی این خودرو سیستم ECSRP بوده که با دوربین جلو به تجزیه و تحلیل سطح جاده پرداخته و سیستم تعلیق را مطابق آن تنظیم می‌کند.GV80 2020 جنسیس

درباره جزئیات قیمت و بخش فنی جنسیس اعلام کرده این خودرو در کره جنوبی با موتور شش سیلندر 3.0 لیتری توربو دیزل 274 اسب بخار در کنار گیربکس هشت سرعته اتوماتیک عرضه خواهد شد. یک موتور استاندارد 2.5 لیتری چهار سیلندر بنزینی توربو 300 اسب بخاری هم در نظر گرفته شد. بالاترین مدل نیز از موترو 3.5 لیتری شش سیلندر توربوشارژ 376 اسب بخاری برخوردار است. GV80 به صورت استاندارد سیستم حرکتی دو چرخ عقب محرک داشته اما نسخه چهار چرخ محرک به صورت سفارشی دردسترس قرار می‌گیرد.

عرضه خودرو اواخر سال 2020 انجام خواهد گرفت و قیمت اعلام نشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا