بازی هافناوریکسب و کار

تعداد مشترکین سرویس Xbox Game Pass مایکروسافت از مرز 10 میلیون نفر عبور کرد

اکنون دیگر می‌توان با قاطعیت سرویس Xbox Game Pass مایکروسافت را یکی از بخش‌های پر سود این کمپانی به حساب آورد. سرویسی که تبدیل به یکی از دلایل طرفداران مایکروسافت برای خرید کنسول بازی ایکس‌باکس شده و سرعت افزایش محبوبیت آن بسیار قابل توجه بوده است. اکنون مایکروسافت موفق شده دستاورد جدیدی را با این سرویس جذاب خود به ثبت برساند.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت دستاورد جدید Xbox Game Pass را که در سه ماهه نخست 2020 به ثبت رسیده، رسما اعلام کرده است. با شیوع ویروس کرونا و به دنبال آن ماندن مردم در خانه به دلیل قرنطینه سراسری، فروش کنسول و بازی به طور سرسام‌آوری افزایش پیدا کرد و همین باعث شده تا سرویس‌های گیم مانند گیم‌پس نیز بیش از گذشته توسط کاربران مورد استفاده قرار بگیرند. اکنون این سرویس دارای بیش از 10 میلیون مشترک فعال می‌باشد. البته کرونا را نمی‌توان علت اصلی محبوبیت این سرویس دانست. بلکه این دستاورد به لطف کتابخانه بازی قدرتمند این سرویس به دست آمده است.

عملکرد چشمگیر سرویس Xbox Game Pass مایکروسافت تنها در 3 سال

کاربران ایکس‌باکس اولین بار در سال 2017 استفاده از سرویس گیم‌پس را تجربه کردند که آن زمان تعدادی از عناوین PC را در خود جای داده بود. اما از سال گذشته مایکروسافت نسخه آزمایشی Game Pass برای کامپیوترهای شخصی را نیز در دسترس کاربران قرار داد. هزینه اشتراک ماهانه نسخه PC این سرویس 9.99 دلار است در حالی که صاحبین ایکس‌باکس می توانند به ازای پرداخت 4.99 دلار در ماه، مشترک این سرویس شوند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

سه سال از عرضه سرویس ایکس‌باکس گیم‌پس توسط مایکروسافت می‌گذرد و کتابخانه این سرویس 700 بازی را در خود جای داده است که اکنون موفق شده 10 میلیون مشترک داشته باشد. در حالی که تعداد کاربران PlayStation Now شرکت سونی که فقط از طریق استیم بر روی PC قابل دسترس است در اکتبر گذشته فقط 1 میلیون نفر بودند.

با عضوی از گیم پس شدن، اعضای سرویس می‌توانند بازی‌های موجود در آن دانلود و استفاده کنند. عناوین موجود در این سرویس شامل بازی‌های بزرگ انحصاری مایکروسافت مانند Gears 5 نیز می‌شود. همچنین مشترکین نسخه PC نیز می‌توانند از عناوین جذابی مانند Metro Exodus، Halo: Combat Evolved Anniversary و عنوان تازه منتشر شده Gears Tactics که جز پرفروش‌ترین عناوین استیم به حساب می‌آید بهره‌مند شوند. همچنین مایکروسافت اعلام کرده که سرویس Xbox Live نیز اکنون دارای بیش از 90 میلیون کاربر فعال است و پروژه استریم بازی xCloud که به طور رایگان در اختیار اعضای Game Pass قرار می‌گیرد به مرز صد هزار کاربر فعال در هفت کشور رسیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا