فناوری

کندترین و پرسرعت ترین اینترنت جهان + جایگاه ایران (ژوئن 2021)

طبق روال هر ماه، وبسایت Speedtest گزارشی از وضعیت اینترنت در ماه گذشته میلادی را ارائه کرده است. در جدیدترین گزارش اسپیدتست، کندترین و پرسرعت ترین اینترنت جهان در ماه ژوئن 2021 همراه با میانگین جهانی سرعت ارائه شده است. با جزئیات بیشتر از آن، همراه ما باشید.

در ماه ژوئن میانگین سرعت دانلود اینترنت همراه 55.34 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود 12.69 مگابیت بر ثانیه بوده است. میزان Latency یا همان تأخیر نیز 37 میلی ثانیه ثبت شده است. در مقایسه با ماه گذشته (54.53 دانلود و 12.69 آپلود)، آمارها نشان می‌دهد که وضعیت کلی اینترنت موبایل در جهان کمی بهبود پیدا کرده است.

میانگین سرعت دانلود اینترنت ثابت در جهان در ژوئن 106.61 مگابیت بر ثانیه و میانگین سرعت آپلود 57.67 مگابیت بر ثانیه بوده است. به غیر از میزان تأخیر که در مقایسه با ماه قبل‌تر بیشتر شده و از 19 به 20 میلی ثانیه رسیده است، هم سرعت دانلود و هم آپلود بالاتر رفته است (ماه قبل: دانلود 105.15 و آپلود 55.95).

کندترین و پرسرعت ترین اینترنت جهان در ماه ژوئن 2021

مانند ماه می، در ژوئن نیز امارات متحده عربی پرسرعت‌ترین اینترنت موبایل جهان را داشته است. میانگین سرعت دانلود در این کشور 193.51 مگابیت بر ثانیه است. پس از آن کشورهای کره جنوبی، قطر، نروژ، قبرس، چین، عربستان، کویت، استرالیا و لوکزامبورگ در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

در بخش اینترنت ثابت موناکو با میانگین سرعت دانلود 260.74 مگابیت بر ثانیه، با دو پله صعود نسبت به ماه قبل‌تر در رتبه نخست قرار گرفته است. سنگاپور و هنگ کنگ با یک رتبه تنزل به جایگاه دوم و سوم رفته‌اند. کشورهای رومانی، دانمارک، سوئیس، تایلند، کره جنوبی، فرانسه و شیلی در مقام‌های بعدی قرار دارند.

افغانستان با میانگین سرعت 7.37 مگابیت بر ثانیه کندترین اینترنت همراه را در میان کشورهای جهان دارد. ونزوئلا، بنگلادش، زیمباوه، سودان، غنا، سومالی، تانزانیا، سری لانکا و زامبیا پس از آن در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

در بخش اینترنت ثابت ترکمنستان با میانگین سرعت 4.49 مگابیت بر ثانیه کندترین اینترنت ثابت جهان را در اختیار دارد. یمن، کوبا، سودان، الجزایر، مالاوی، گینه، نیجر، سوریه، گامبیا و افغانستان در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

جایگاه ایران در رتبه‌بندی اینترنت در ژوئن 2021

ایران با میانگین سرعت دانلود  31.06 مگابیت بر ثانیه، با یک پله صعود نسبت به ماه گذشته در رتبه 78 از 137 کشور جهان در رتبه‌بندی اینترنت همراه قرار گرفته است. در ماه ژوئن سال گذشته، جایگاه ایران 66 بود و آمارها خبر از سقوط 12 رتبه‌ای در طول یک سال می‌دهند.

  • پرسرعت ترین اینترنت جهان در ماه ژوئن 2020 متعلق به چه کشورهایی است + جایگاه ایران

در بخش اینترنت ثابت ایران با یک پله سقوط و میانگین سرعت 22.02 مگابیت بر ثانیه در رتبه 133 از 181 کشور جهان قرار دارد. جالب است بدانید که یک سال قبل نیز رتبه ایران 133 از 174 بود.

در نظر داشته باشید که سرعت دانلود ثبت شده در وبسایت Speedtest برحسب مگابیت بر ثانیه (Mbps) است و سرعت در ایران معمولا بر حسب مگابایت برثانیه (MBps) سنجیده می‌شود که یک هشتم مگابیت بر ثانیه است. این یعنی میانگین سرعت دانلود اینترنت همراه و ثابت در ایران به ترتیب 3.88 و 2.75 مگابایت بر ثانیه است.

سرعت اینترنت ثابت و همراه شما آیا بیشتر از میانگین اعلام شده است یا پایین‌تر؟

  • کندترین و پرسرعت ترین اینترنت جهان در می 2021
  • کندترین و پرسرعت ترین اینترنت جهان در اپریل 2021

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا