فناوری

افشای جزئیات معرفی محصولات متعدد اینتل در اوایل 2023

به تازگی طبق گزارش اکانت توییتری leaf hobby جزئیاتی در خصوص نسل چهارم پردازنده های سرور اینتل Sapphire Rapids منتشر شده و این کمپانی قرار است از محصولات متعدد خود در این سری در CES 2023 رونمایی کند.

بر کسی پوشیده نیست که اینتل و AMD در حال تدارک یک رویداد بزرگ برای ژانویه هستند و  هر دو شرکت همیشه ماه ژانویه را برای معرفی CPU های ورک استیشن و نوت بوک خود هدف قرار داده‌اند. اینتل همچنین قرار است سری محصولات جدید Raptor Lake H/HX/P و U را معرفی کند و علاوه بر این‌ها این شرکت همچنین پردازنده‌های Alder Lake-N خود را با هسته‌های مخصوص E-core معرفی خواهد کرد.

تخمین زده می‌شود که اینتل در CES امسال بروزرسانی جدیدی برای محصولات دسکتاپ نسل 13 65 واتی Core non-K ارائه دهد. رونمایی از مادربردهای جدید سری H770 و B760 یکی دیگر از برنامه‌های احتمالی اینتل در CES است. بر اساس لیست منتشر شده پردازنده‌های رده بالای گیمینگ و پیشرفته سری Raptor Lake-H/HX قرار است در 3 ژانویه عرضه شوند و این در حالی است که سری پردازنده‌های کم مصرف P و U احتمال در اواخر ژانویه و یا مارس در دسترس قرار خواهند گرفت.

پردازنده اینتل Sapphire Rapids

اینتل قبلا تایید کرده که سری پردازنده های مورد انتظار Sapphire Rapids در هفته‌های آینده معرفی می‌شود و حتی این کمپانی عرضه این محصولات در ژانویه را نیز تایید کرده است.

با این حال به نظر می‌رسد که عرضه کامل این سری پردازنده‌های سرور Sapphire Rapids-SP در همان زمانی که قرار است محصولات رده بالای دسکتاپ اینتل رونمایی شود معرفی خواهد شد که بازه زمانی بین فوریه و آوریل را شامل می‌شود.

اینتل همچنین نسخه جدیدی را برای پردازنده پیشرفته گیمینگ خود یعنی Core i9-13900KS 6 GHz ارائه خواهد کرد و انتظار می‌رود که این پردازنده نیز در سه ماهه اول 2023 معرفی شود.

  • اینتل و AMD روی پردازنده های Raptor Lake بهبودیافته و Ryzen 7000X3D کار می‌کنند
  • رونمایی از سوکت LGA1851 اینتل برای پردازنده های دسکتاپ Meteor Lake-S
  • تلاش برای قاچاق 202 پردازنده اینتل و 9 آیفون در چین در پوشش حاملگی
  • رویداد IEDM 2022 اینتل و دورنمایی از فناوری های پیش رو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا