فناوری

جدول تناوبی گوگل – تکنولوژی در خدمت علم

همه‌ی ما به واسطه درس‌های شیمی دوره‌ی دبیرستان با موضوع جدول تناوبی مندلیوف و کاربرد آن آشنا هستیم. با وجود جذابیت زیادی که این جدول در نگاه اول به خود جذب می‌کند، اما اطلاعات زیاد درون آن معمولا باعث تنفر اکثر دانش آموزان از آن شده است. اینجاست که گوگل وارد میدان شده و با توسعه‌ی جدول تناوبی گوگل ، یادگیری آن را ساده‌تر خواهد کرد. برای جزئیات بیشتر با ما همراه باشید.

جدول تناوبی گوگل – تکنولوژی در خدمت علم ۲

جدول تناوبی گوگل چگونه است؟

از امروز با جستجوی جدول تناوبی در قسمت Search گوگل، با جدول تناوبی پویایی رو به رو خواهید شد که اطلاعات هر عنصر را به صورت انیمیشن و قابل فهم برای تمامی سنین توضیح خواهد داد. شما می‌توانید با جستجوی کلمه‌ی periodic table و کلیک بر روی دکمه‌ی explore elements در سمت راست صفحه (یا کلیک بر روی اینجا) به این بخش وارد شوید. حقیقتش را بخواهید من دانش آموز برتری در درس شیمی مواد نبودم اما تنها با کلیک بر روی عناصر مختلف و مشاهده‌ی اطلاعاتی مانند جرم اتم، نقطه‌ی ذوب و دیدن یک مدل سه بعدی از هر عنصر، بسیار لذت بردم. علاوه بر آن با کلیک بر روی هر عنصر یک واقعیت کوتاه اما جالب نیز درباره آن به نمایش در‌می‌آید. جدول تناوبی در کنار چند ویژگی جدید که در قالب Google Assistant طراحی شده است، از جمله بروزرسانی‌های برنامه‌‌ی Family bell اعلام شده است.

به نظر می رسد که سیاست کلی گوگل در قبال موضوعات جهانی و فراگیر تغییر کرده است و همین موضوع منجر به نفوذ هر چه بیشتر اکوسیستم گوگل در فرهنگ‌ها و زبان‌ها مختلف خواهد شد. نظر شما در این باره چیست؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا