فناوری

الجی این شانس را دارد که وارد زنجیره تامین خودروهای برقی اپل شود

به‌نظر می‌رسد که الجی این شانس را دارد که سال آینده وارد زنجیره تامین خودروهای برقی اپل شود. این شرکت در تلاش است تجهیزاتی مثل ایستگاه شارژ، کابل و کانکتور بسازد. در همین راستا، ال‌جی کارخانه تولید گوشی‌های هوشمند خود را برای این کار بازسازی کرده تا در آن سیستم شارژ خودروی برقی تولید کند. ال‌جی درحال‌حاضر دومین سازنده بزرگ باتری‌های برقی در جهان است و تا حد زیادی باتری خودروهای تسلا و سایر شرکت‌های خودروساز را تأمین می‌کند.

به گزارش رسانه‌ی کره‌ای The Bell، ال‌جی در جهت تنوع‌بخشیدن به تجارت قطعات خودروی الکتریکی خود برنامه‌ریزی می‌کند. بنابراین همانطور که گفتیم قصد دارد تجهیزاتی مثل ایستگاه شارژ، کابل و کانکتور بسازد و نرم‌افزارهای ناظر بر فرایند شارژ را توسعه دهد. این شرکت درحال‌حاضر بازسازی کارخانه‌ای را که در آن گوشی‌های قدیمی اندرویدی خود را تولید می‌کرد، آغاز کرده‌است تا آن را تبدیل به کارخانه تولید سیستم شارژ خودروی برقی کند. این سیستم‌های شارژ در سال آینده‌ میلادی در سوپرمارکت‌ها و مراکز خرید منتخب استفاده خواهند شد.

الجی خودروهای برقی اپل

ال‌جی هم‌اکنون در حال تولید باتری‌های EV برای تسلا و سایر شرکت‌ها است. ال‌جی قصد دارد با شکست‌دادن پاناسونیک وارد زنجیره تامین سلول‌های 4680 شود. در واقع، این شرکت پس از CATL، با 14 درصد از سهم بازار تا نوامبر، دومین سازنده باتری خودروهای الکتریکی در جهان است.

سفارشات سیستم دوربین خودران تسلا ویژن نیز بین ال‌جی و سامسونگ تقسیم می‌شود. علاوه‌براین، ال‌جی نمایشگرهای OLED منعطف دو پشته‌ای با عمر طولانی را برای سیستم‌های سرگرمی خودروهای برقی مانند Hyperscreen ستون به ستون در مرسدس EQS عرضه می‌کند که یک شاهکار است. سامسونگ هنوز به چنین نتیجه‌ای دست نیافته است.

الجی در صنعت خودروهای برقی

ال‌جی سعی می‌کند در مسیری حرکت کند که اکثر شرکت‌های تابعه‌اش در صنعت روبه‌رشد خودروهای برقی تولید کنند و زیرساخت‌های شارژ EV حرفی برای گفتن داشته باشند. بخش زیرساخت سیستم‌های شارژ خودرو اکنون واحد تجاری مجزایی در ال‌جی دارد. انتظار می‌رود ارزش بازار سیستم‌های شارژ تا سال 2030 به 325 میلیارد دلار برسد.

به گفته کیم دونگ وون، تحلیلگر KB Securities، در‌حال‌حاضر بسیاری از شرکت‌های فعال در زنجیره‌ی تأمین خودروهای برقی در تلاش‌اند به شریک تجاری اپل در پروژه‌ی خودروی هوشمند این شرکت تبدیل شوند. او می‌گوید: اگر اپل واقعاً قصد دارد خودروی خود را روانه بازار کند، از سال آینده پیکربندی زنجیره تامین قطعات را آغاز می‌کند. او همچنین اضافه می‌کند که احتمال همکاری با گروه ال‌جی زیاد است.

این شرکت در حال حاضر تامین‌کننده قطعات آیفون است و انتظار می‌رود که عرضه نمایشگرهای OLED را برای مک‌ها و آیپدهای آینده آغاز کند . بنابراین، اگر الجی کسب و کار قطعات EV خود را در اولویت قرار دهد، شانس خوبی برای در همکاری در تأمین‌ قطعات خودروهای برقی اپل خواهد داشت.

  • تسلا به‌زودی از فناوری تمام خودران برای خودروهای برقی خود رونمایی می‌کند
  • خودروهای برقی ارزان نمی شوند! – تیر خلاص مرسدس بنز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا