بازی هافناوریکسب و کار

محدودیت برای بازی های چینی قدم بعدی ترامپ پس از مسدود کردن تیک‌تاک و ویچت

به دنبال تحریم و محدودیت‌هایی که دولت ترامپ برای برنامه‌های چینی مانند ویچت و تیک‌تاک در آمریکا اعمال کرده، آنها حالا در قدم بعدی به دنبال محدودیت برای بازی های چینی هستند.

در جدیدترین گزارشات گفته شده که دولت ترامپ در حال بررسی سیسات جمع‌آوری اطلاعات شرکت‌های آمریکایی هست که با Tencent در ارتباطند. براساس آنچه که بلومبرگ در گزارش خود منتشر کرده، کمیته سرمایه‌گذاری خارجی ایالات متحده، نامه‎هایی به استودیو Riot (سازنده بازی لیگ آو لجندز) و اپیک گیمز (سازنده بازی فورتنایت) ارسال کرده است و از آنها در رابطه با پروتکل‌های امنیتی محافظت از اطلاعات شخصی کاربران آمریکایی سوال کرده است.

دلیل محدودیت برای بازی های چینی در آمریکا

کمپانی تنسنت صاحب استودیو بازی‌سازی Riot بوده و بخش بزرگی از سهام اپیک را نیز در اختیار دارد. البته این تنها بخش کوچکی از دارای‌های کمپانی بزرگ چینی به حساب می‌آید. گفته شده که به غیر از این دو شرکت، چند کمپانی دیگر که آنها هم وابسته به تنسنت بودند، نامه‌های مشابهی دریافت کرده‌اند. به طور دقیق اعلام نشده که در نامه مورد نظر چه پرسشی از شرکت‌ها مطرح شده، اما می‌توان حدس زد که نگرانی کلی آمریکایی‌های دسترسی دولت چین به داده‌های خصوصی جمع‌آوری شده توسط برنامه‌ها در خاک آمریکا باشد.

وزارت بازرگانی آمریکا از 20 سپتامبر، یعنی فردا دو برنامه ویچت و تیک‌تاک را از اپ استورهای اندروید و iOS حذف خواهد کرد. کاربرانی که برنامه TikTok را نصب داشته باشند حداقل تا 12 نوامبر یعنی زمان انتخابات آمریکا می‌توانند از آن استفاده کنند. اما ویچت با محدودیت‌های جدی‌تری همراه خواهد شد که دسترسی و استفاده از آن سخت‌تر خواهد بود.

در حال حاضر فورتنایت به دلیل مشکلات دیگر خود با اپل و گوگل، از پلی استور و اپ استور حذف شده است. اما آن تصمیم به دلیل مبارزه با پرداخت درون برنامه‌ای اپیک برای دور زدن کیمیسیون 30 درصد اپل و گوگل گرفته شده بود و ربطی به مشکلات امنیتی نداشت.

ترامپ و دولت او تا این لحظه به سراغ بازی محبوب League of Legends نرفته‌اند. با این حال، احتمال آن وجود دارد کمیته سرمایه گذاری خارجی ایالات متحده با بررسی بیشتر و کشف ارتباط دقیق این بازی با تنسنت در فکر اعمال محدودیت برای این بازی باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا