فناوری

هواوی رسماً فعالیت خود در بازارهای اروپایی را پایان می دهد

برند چینی هواوی پس از تبدیل شدن به برندی جهانی و نسبتاً پرفروش در سال 2018 با اعمال تحریم‌های آمریکا در سال 2019 کمرش شکست و حالا کسب و کار فروش گوشی این شرکت در بازار جهانی به شدت دچار مشکلات عمده شده به طوری که این کمپانی اخیراً به صورت رسمی خروج از بازار اروپا را اعلام کرد.

ایالات متحده در سال 2019 هواوی را به طور رسمی در لیست سیاه برای تجارت قرار داد و مشکلات این شرکت از آن زمان تاکنون در این رابطه فقط افزایش پیدا کرده است. هواوی پس از اعمال تحریم‌ها از لحاظ تجاری منزوی شد و مجبور شده تولید تراشه Kirin خود را نیز متوقف کند.

این شرکت همچنین مجبور به فروش برند Honor شد. با این حال هواوی ظاهرا نمی‌خواهد به کلی از بازار گوشی‌های هوشمند خارج شود و این شرکت به فروش محصولات خود در چین ادامه می‌دهد. رئیس هواوی Yu Chengdong اظهار کرده که این شرکت در بازار تلفن همراه رقابت نمی‌کند و فقط در حال بقا و دوام آوردن است، اما به نظر می‌رسد که فعالیت این شرکت در برخی بازارها دیگر ارزشی برای آن‌ها ندارد.

خروج هواوی بازار اروپا

در حال حاضر حضور هواوی در بازار اروپا کاهش یافته و امیدی برای بازگشت این وضعیت به پیش از تحریم‌های آمریکا نیست و همین نیز این شرکت را برای خروج مصمم کرده است. مدیرعامل این شرکت چینی همچنین اذعان کرده که به دلیل تحریم‌ها شرکت تحت امر اش باید کارآمد و بهینه‌تر کار کند و آن‌ها دیگر توان و منابع لازم برای حضور و رقابت در همه بازارها را ندارند.

تحریم‌ها اساسا بر بازار ایالات متحده تاثیر گذاشته اما پیامدهای آن در دیگر مناطق نیز برای هواوی احساس می‌شود و این تحریم‌ها بر توانایی فعالیت هواوی در اروپا نیز اثرگذار بوده است. گوشی‌های هواوی امروز به عنوان یک خطر امنیتی در بازارهای اروپایی و آمریکایی تلقی می‌شوند و این شرکت فعالیت و تمرکز خود را فعلا بر بازارهای معدودی متمرکز کرده است.

  • آیا هواوی ویدیوهای اعتراضات چین را حذف و سانسور می‌کند؟!
  • رونمایی هواوی از دو محصول جدید، GT Cyber و MateStation X
  • رونمایی هواوی از گوشی جدید Mate 50 Pro با بهره مندی از اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1
  • آمریکا برای مقابله با تلاش چین در زمینه استانداردسازی فناوری ها فشار تحریم هواوی را کاهش داد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا