فناوری

با برخی از ویژگی‌ های رابط کاربری MIUI 14 آشنا شوید

شیائومی تایید کرد که از رابط کاربری MIUI 14 در رویداد معرفی سری 13 شیائومی رونمایی می‌کند. این کنفرانس قرار بود در اول دسامبر برگزار شود، اما متاسفانه اکنون به تعویق افتاده است. درهرحال، پیش از کنفرانس این شرکت برخی از ویژگی‌ های رابط کاربری MIUI 14 را به‌نمایش گذاشته‌است.

چند روز پیش، شیائومی برنامه دسترسی زودهنگام به MIUI 14 را راه‌اندازی کرد. بنابراین، افرادی که در این طرح شرکت می‌کنند، این فرصت را خواهند داشت که نرم‌افزار جدید را در حضور عموم مردم امتحان کنند.

به دنبال آن، این شرکت اکنون برخی از ویژگی‌های نرم‌افزار را فاش کرده است. علاوه‌براین، مشخص شده که نسخه‌ جدید MIUI با نام رمز «Project Razor» شناخته می‌شود.

ویژگی‌ های رابط کاربری MIUI 14

شیائومی مدعی است که هدف MIUI 14 ارائه «حداقل سیستم عامل، حداقل استفاده از حافظه و حداقل برنامه‌های نصب‌نشدنی» است. مدیرعامل شرکت قبلاً به این موضوع اشاره کرده بود که MIUI 14 «کارآمدترین و سبک‌ترین سیستم تلفن همراه پرچم‌دار» خواهد بود.

این شرکت اعلام کرد که سیستم عامل MIUI 14 فضای ذخیره‌سازی کمتری مصرف می‌کند. این یعنی به طور دقیق، حجم حافظه آن نسبت به نسل قبل 23 درصد کاهش یافته‌است.

علاوه‌بر‌این، MIUI 14 حافظه را به طور موثرتری تخصیص خواهد داد. این رابط کاربری تا حد امکان فرآیندهای غیرضروری راه‌اندازی را از حافظه بوت آزاد می‌کند. همچنین استفاده از حافظه برنامه‌ها و سرویس‌های سیستم را به شدت کنترل می‌کند. البته امیدواریم این امر اعلان‌های برنامه‌ها را مسدود نکند.

در نهایت، MIUI 14 این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که برنامه‌های سیستمی بیشتری را نسبت به قبل حذف کنند. به غیر از شماره‌گیر، مخاطبین، پیام‌ها، تنظیمات، مرورگر، دوربین، مدیریت فایل و اپ‌استور، کاربران می‌توانند سایر برنامه های سیستم را حذف نصب کنند. این بدان معنی است که حتی می‌توانید سایر برنامه‌ها از جمله ساعت، آب و هوا، گالری و … را حذف کنید.

ویژگی‌ های  MIUI 14

هنوز مشخص نیست که چند مورد از این تغییرات شامل نسخه جهانی MIUI 14 نیز خواهد شد. اما امیدواریم شیائومی ویژگی‌های بیشتری را برای همه بازارها به ارمغان بیاورد.

  • گزارش مالی سه ماهه سوم شیائومی کاهش درآمد ها را نشان می دهد
  • تصاویر واقعی مدل اصلی شیائومی 13 پرو پیش از عرضه لو رفت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا