بازی هافناوریکسب و کار

بازی COD WarZone بر روی RTX 3080: قدرت نمایی انویدیا؟

سری بازی‌های Call Of Duty همیشه بازیکن‌های مخصوص به خود را داشته است و همین موضوع باعث شد تا بعد از گذشت مدتی طولانی کمپانی اکتیویژن دست به انتشار نسخه بتل رویال بازی خود با نام Call Of Duty WarZone بزند. در ابتدای عرضه این بازی در خصوص بخش عملکرد و بهینه سازی بسیار ضعیف بود و فریم ریت دریافتی در آن نیز تا حد زیادی قابل قبول نبود. اما حال بازی COD WarZone بر روی RTX 3080 توانایی اجرا بر روی رزولوشن 4K با فریم ریت بسیار مناسبی است.

با وجود اینکه در اواخر سال 2020 هستیم ولی هنوز استاندارد بازی‌های کنونی برای اجرا بر روی فریم ریت 144 یا بالاتر بر روی رزولوشن 1080 است. اما با این وجود بسیاری از کاربران اجرای بازی بر روی رزولوشن بالاتر را به داشتن فریم ریت بهتر و در نهایت بازی روان‌تر اولویت می‌دهند. در این شرایط حضور سری کارت‌های RTX 3000 انویدیا برای اجرای تمام عناوین کنونی بر روی رزولوشن 4K ضروری است. درست است که RTX 2080Ti نیز قادر به اجرای بازی‌های بسیاری بر روی رزولوشن 4K است اما با توجه به قیمت بالای این کارت، خرید 3080 بسیار منطقی است.

بازی COD WarZone بر روی RTX 3080

در بازی‌هایی که عکس العمل حرف اول را می‌زند، گرافیک اهمیت خاصی ندارد. این موضوع در بازی فورتنایت کاملا صدق می‌کند و بسیاری از کاربران با قرار دادن تنظیمات بازی بر روی Low داشتن فریم ریت بهتر را نسبت به زیبایی بیشتر در بازی ترجیح می‌دهند. اما این موضوع در بازی COD WarZone بر عکس است و قرار دادن تنظیمات بر روی موارد خاص، دید شما در دور دست و موارد این چنینی بهتر خواهد کرد.

تماشای ویدئو از یوتیوب

سیستم امروز ما دارای یک پردازنده میانرده i5 9400F در کنار مادربرد MSI H310M Gaming Plus است. همچنین برای بخش مموری از 2 رم 8 گیگابایتی HyperX Fury 2666Mhz استفاده شده است. همچنین کارت گرافیک RTX 3080 برای کمپانی گیگابایت می‌باشد. بازی COD WARZONE نیز بر روی حافظه SSD کمپانی KingSton UV400 240GB ریخته شده است. بازی COD WarZone بر روی RTX 3080 عملکرد روانی دارد و در کمترین مواقع شاهد دریافت فریم ریتی زیر 60 هستیم. لازم به ذکر است که حضور یک پردازنده میانرده را نیز یادآور شویم. در صورت داشتن پردازنده‌ای بهتر و قدرتمند‌تر از i5 9400F به طور حتم قادر به دریافت فریم ریتی بهتر از فریم ریت کنونی داخل ویدیو هستید اما دل خود را به داشتن فریم ریت بالاتر از 144 خوش نکنید.

بیشتر بخوانید: قدرت گرافیکی RTX 3090 در اجرای بازی‌های کنونی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا