فناوری

رونمایی احتمالی از مک بوک ایر با پشتیبانی از تراشه 3 نانومتری M3 در اواخر 2023

به تازگی بنابر جدیدترین گزارش‌ها مشخص شده که اپل احتمالا در نیمه دوم 2023 قرار است از مک بوک ایر با پشتیبانی از تراشه جدید 3 نانومتری رونمایی کند. اپل اخیرا از سری تراشه‌های جدید M2 Pro و M2 Max با مدل‌های جدید مک بوک پرو پرده برداشت و طبق گفته‌های این کمپانی، تراشه‌های جدید در عین ارائه عملکرد گرافیکی و محاسباتی بسیار مطلوب، در مصرف انرژی نیز به بهبودهایی نسبت به نسل قبل دست پیدا کرده است.

اپل همچنین از یک مک بوک ایر جدید در ژوئن 2022 با پشتیبانی از تراشه M2 پرده برداشت. چیپست‌های جدید معرفی شده اپل M2 Pro و M2 Max با پشتیبانی از نودهای 5 نانومتری ساخته شده‌اند و قرار است عمر باتری نوت بوک‌های اپل را نیز بهبود ببخشید. با این حال در جدیدترین گزارش‌ها گفته شده که در نیمه دوم سال جاری میلادی نیز قرار است اپل از تراشه M3 با پشتیبانی از تکنولوژی ساخت 3 نانومتری، و بهبودهایی در بخش CPU و GPU پرده بردارد.

مک بوک ایر تراشه 3 نانومتری

به گفته‌ی وب‌سایت DigiTimes زنجیره تامین کمپانی بیشتر بر روی عرضه مک بوک ایر مقرون به صرفه‌تر متمرکز شده و در همین راستا انتظار می‌رود که یک مدل جدیدتر از این سری در نیمه دوم 2023 با تراشه 3 نانومتری عرضه شود. با این حال در این گزارش به زمان دقیق عرضه و جزئیات مربوط به ارتقاء مک بوک ایر اشاره نشده است.

اپل در یکی دو سال گذشته و طی اتخاذ قراردادهایی با TSMC، خود را برای سفارش و استفاده از نسل جدید تراشه‌های 3 نانومتری در محصولات خود آماده کرده است و این کمپانی با عرضه مک بوک ایر جدید با پشتیبانی از این چیپست احتمالا این فرآیند را آغاز خواهد کرد. سری جدید آیفون 15 نیز که قرار است در ادامه‌ی سال جاری میلادی معرفی شود احتمالا از معماری تراشه‌های 3 نانومتری بهره خواهد برد.

  • مک پرو آخرین کامپیوتر اپل با پشتیبانی از پردازنده اینتل
  • رونمایی اپل از تراشه های رده بالای M2 Pro و M2 Max با پشتیبانی از 12 هسته
  • رونمایی از مک بوک پرو های 14 و 16 اینچی با پشتیبانی از M2 Pro و M2 Max

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا