فناوری

او میکرون یکه تازی می‌کند – ادامه دورکاری کارمندان شرکت های تکنولوژی

بعد از شیوع دوباره‌ی ویروس کرونا با سویه‌ی جدید خود با نام “او میکرون”، تمام برنامه ریزی‌های شرکت‌های مختلف برای بازگرداندن کارمندان خود به محیط شرکت به هم خورد. حتی خبرهایی از تعویق لیگ جزیره‌ی انگلیس و مسابقات بسکتبال NBA به گوش می‌رسد. حتما خاطرتان هست که در اواسط سال جاری شرکت‌های گوگل و اپل تصمیم با بازگرداندن ذره ذره‌ی کارمندان خود گرفتند و با سیاست گذاری مختلف خودشان، این هدف را پیش بردند. اما ظاهرا با شیوع دوباره‌ی سویه‌ی جدیدی از ویروس کرونا، دورکاری و ارتباطات کم کارفرما و کارمند بیشتر خواهد شد و شاهد ادامه دورکاری کارمندان شرکت های تکنولوژی خواهیم بود.

  • شرایط دورکاری کارمندان اپل – حضور در شرکت: 3 روز در هفته
  • وضعیت کارمند و رییس در دورکاری – چالش دنیای کسب و کار در قرن 21
  • بازگشت کارمندان گوگل به محیط کار باز هم به تعویق افتاد

دلیل دورکاری کارمندان شرکت های تکنولوژی چیست؟

همانطور که در خبرهای بالا اشاره شده، هر کدام از شرکت‌های اپل و گوگل برنامه‌ی خاص خود را برای بازگشت کارمندان به محیط شرکت داشتند. اوایل اعلام شده بود که تاریخ ماه فوریه بهترین زمان برای بازگشت دوباره‌ی کارمندان است و حتی برنامه‌ی جدیدی برای نحوه‌ی کار کردن کارمندان در محیط شرکت برنامه ریزی شده بود تا کارمندان به شرایط جدید حضور در شرکت خو بگیرند و از حالت دورکاری خارج شوند. طبیعتا تمام افرادی که در طول 2 سال گذشته در حال دورکاری بودند، شرایط قدیم خود را فراموش کرده و به نوع جدیدی از کار عادت کرده‌اند. اما ظاهرا کار ویروس کرونا با ما تمام نشده و باز هم گونه‌ی جدیدی از آن در قاره‌های مختلف یکه تازی می‌کند که باز هم احتمال قرنطینه‌های طولانی و اعمال محدویدت‌های شدید اجتماعی را بالا می‌برد.

او میکرون یکه تازی می‌کند - ادامه دورکاری کارمندان شرکت های تکنولوژی 2

با توجه به شرایط موجود، نه تنها هدف گذاری شرکت‌هایی نظیر اپل و گوگل برای بازگرداندن کارمندان خود تا اواخر ماه سپتامبر 2021 با شکست رو به رو شده بلکه مشخص نیست که حتی تا اواسط سال آینده‌ی میلادی هم بتوانند به آن هدف خود دست پیدا کنند یا خیر. بعد از گسترش سویه‌ی دلتای کرونا در سراسر جهان، دستورالعمل جدیدی از نحوه‌ی دورکاری در منزل یا هر محیط دیگر برای کارمندان شرکت‌های بزرگ ارسال شد. ظاهرا این دستورالعمل برای چند ماه آینده نیز تمدید خواهد شد تا ببینیم در ادامه چه بلایی بر سر ما خواهد آمد. شاید باورکردنی نباشد اما با شیوع سویه‌ی او میکرون در سراسر آمریکا و اروپا، قانون پوشیدن ماسک در مراکز عمومی از سر گرفته شد و تمام کارمندان فروشگاه‌های اپل نیز موظف به رعایت پروتکل بهداشتی شده‌اند. حتی نمایندگی اپل در شهرهای میامی، اوتاوا و آناپولیس به واسطه‌ی اعلام وضعیت اضطراری در این شهر‌ها بسته شد!

گوگل، اوبر و شرکت آلفابت هم در بازگشت کارمندان خود به شرکت با شکست رو به رو شدند و با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که وضعیت دورکاری کارمندان تا مدت زمان نامعلوم ادامه پیدا خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا