بازی هافناوریکسب و کار

شایعه: اپل قصد دارد محصولی گیمینگ را عرضه کند

رنج محصولات مک اپل هیچگاه گیمرها را شامل نشده، در حالی که برخی از محصولات آن سخت افزار مجزا را در اختیار دارند تا بازی‌های سبک را اجرا کنند، مشتریان کلیدی اپل همیشه کسانی هستند که به یک مک برای امور حرفه‌ای نیاز دارند. با این حال احتمال دارد شاهد تغییری در رویه اپل باشیم زیرا یک گزارش جدید از عرضه یک مک گیمینگ در سال 2020 توسط غول کپرتینویی خبر می‌دهند.

این گزارش مربوط به اپل از تایوان نشأت می‌گیرد که درباره یک مک گیمینگ با قیمتی تا 5000 دلار صحبت می‌کند و البته قصد دارد بازار eSports را هدف بگیرد. این اولین باریست که اپل وارد چنین دسته‌ای خواهد شد و همچنین مشخص نیست که ما شاهد یک کامپیوتر دسکتاپ هستیم یا یک مک بوک پرو بالا رده، زیرا شایعات به یک AIO شبیه به iMac یا یک نوت بوک گیمینگ اشاره دارند.

با توجه به مک پرو جدید و قابلیت به روز رسانی آن توسط کاربر، احتمال دارد در ابتدا شاهد یک دسکتاپ باشیم تا یک نوت بوک. زیرا در مک بوک پرو 16 اینچی اپل و مدل‌های قبلی مک‌های رده بالای قابل حمل به روز رسانی عملا غیر ممکن بود، به دلیل آن که اپل از قطعات لحیم شده روی بُرد استفاده می‌کند. سخت افزاری که به راحتی قابل تعویض نباشد نمی‌تواند در یک بازار رقابتی عملکرد خوبی را چه از نظر کارایی و چه از نظر به روز رسانی در آینده فراهم کند.

همچنین این سوال پیش می‌آید، بازی‌هایی که تحت macOS اجرا می‌شوند محدود بوده و کافی نیستند، خانواده مک اپل از پردازنده‌های گرافیکی خاص از AMD استفاده می‌کنند که برای گیمینگ طراحی نشده. با این حال ممکن است که اپل پیکربندی‌های مختلفی را برای مشتریان مک گیمینگ فراهم کند. Apple Arcade یکی از دلایلیست که ثابت می‌کند اپل برای ورود به بازار گیمینگ مصمم می‌باشد اما بازی‌‌هایی که در این سرویس حضور دارند چندان برای گیمرهای eSports مناسب به شمار نمی‌روند. برای چنین اتفاقی حداقل نیاز مبرم یک نمایشگر با نرخ نوسازی بالا خواهد بود و به همین دلیل بود که مک بوک پرو 16 اینچی جدید کمی ناامید کنده بود، زیرا این تکنولوژی علی رغم قیمت بالای چنین محصولی به آن راه پیدا نکرد.

به خود شایعه که باز گردیم، تحلیلگران صنعت انتظار دارند حاشیه سود تامین کنندگان اپل افزایش یابد زیرا حضور اپل در چنین بازاری می‌تواند به جذابیت آن کمک کرده و eSports را حتی از قبل نیز مهم‌تر جلوه دهد. متأسفانه به مانند همه شایعات بهتر است که تا بدست آوردن مدارک جدی‌تر صبر کنیم. شما به ما بگویید که دوست دارید محصول گیمینگ اپل به چه شکل باشد و چه مشخصاتی را از آن انتظار دارید؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا