بازی هافناوریکسب و کار

گیمرها چند میلیارد دلار برای اجرای شبیه ساز پرواز مایکروسافت هزینه خواهند کرد؟

چند روز از انتشار عنوان Microsoft Flight Simulator توسط کمپانی مایکروسافت می‌گذرد و این بازی توانست امتیاز بسیار خوبی را از منتقدین دریافت کند. این عنوان در نسخه پایه با قیمت 89.99 دلار به فروش می‌رسد و برای خرید نسخه پریمیوم با مجموعه کامل هواپیماها و فرودگاه‌ها باید 119.99 دلار هزینه کنید. اگر فکر می‌کنید این مقدار هزینه برای اجرای شبیه ساز پرواز مایکروسافت کفایت می‌کند باید بگوئیم سخت در اشتباهید.

اجرای شبیه ساز پرواز مایکروسافت بسیار هزینه بر است

طبق تحقیقات صورت گرفته توسط موسسه تحقیقاتی John Peddie Research، طی سه سال آینده گیمرها به منظور اجرای این شبیه ساز طی سه سال آینده 2.6 میلیارد دلار هزینه صرف خرید سخت افزارهای مورد نیاز خواهند کرد. در این محاسبه تمام قطعات سخت افزاری لازم برای اجرای این بازی، از پردازنده و گرافیک و کامیپوترهای شخصی گرفته تا نمایشگر، کنترلر و صندلی های شبیه سازی و حتی دستگاه‌های واقعیت مجازی در نظر گرفته شده‌اند. تد پولاک، تحلیلگر ارشد صنعت گیمینگ گفته است که شبیه سازهای پرواز نیاز بسیار بالایی به توانایی در پردازش دارند تا بتوانند قدرت خود را در رزولوشن بالای نمایشگرهای بزرگ و بر روی پلتفرم واقعیت مجازی به نمایش بگذارند.

اجرای شبیه ساز پرواز مایکروسافت بسیار هزینه بر است

زمانی که شبیه سازهای پرواز جدید عرضه شوند حتی سخت افزارهایی که بتوانند از پس اجرای آنها در بالاترین تنظیمات گرافیکی برآیند وجود ندارند. این شرایط باعث می‌شود نیاز به سخت افزارهای قدرتمند طی چند سال عمر این عناوین احساس شود و تقاضا از سوی گیمرها بالا باشد چرا که می‌خواهند چنین شبیه سازهای منحصر به فردی را در بهترین کیفیت ممکن تجربه کنند.

انتظار می‌رود مایکروسافت موفق به فروش حدودا 2.7 میلیون نسخه از Microsoft Flight Simulator شود و صرف هزینه 2.6 میلیارد دلاری از سوی گیمرها برای این بازی نیز بر اساس همین آمار محاسبه شده است. بنابراین هر نسخه از این شبیه ساز به طور میانگین 1145 دلار هزینه برای خرید تجهیزات خواهد طلبید و قیمت خود بازی در این مقدار در نظر گرفته نشده است.

بیشتر بخوانید: سیستم مورد نیاز شبیه ساز پرواز مایکروسافت اعلام شد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا