فناوری

مشاهده تست پردازنده گرافیکی اینتل Arc A370M

به تازگی یک ورودی جدید در وب سایت Bapco ثبت شده است، که نشان از آزمایش پردازنده Arc A370M بر اساس معیار CrossMark دارد. البته این یک ابزار برای آزمایش بهره‌وری بین پلتفرمی است که نمی‌توان آن را به عنوان یک تست کارت گرافیک در نظر گرفت.

پردازنده مشاهده شده نمونه مهندسیِ تست بوده است

این پردازنده گرافیکی Arc A370M در یک لپ تاپ مجهز به آخرین پردازنده نسل دوازدهم یعنی Core i7 -12800H چهارده هسته‌ای و بیست رشته‌ای مشاهده شده است. به نظر می‌رسد که برد مورد استفاده نیز یک برد برای تست بوده باشد، چراکه در آزمایش انجام شده سیستم با عنوان Intel Corporation AdlerLake-P DDR5″ RVP” شناسایی شده است. این یعنی که ما با یک نمونه مهندسی آزمایش از پردازنده گرافیکی همراه با حافظه DD5-4800 رو به رو هستیم.

البته این اولین باری نیست که نتایج تست پردازنده گرافیکی ARC A370 در این وب سایت مشاهده شده است. در جریان نمایشگاه CES 2022 بود، که ایسر تایید کرد قصد دارد لپ تاپ Swift X جدید خود را با استفاده از این پردازنده وارد بازار کند. کاملا واضح است که اینتل اصلا علاقه‌ای نداشته که این اطلاعات در آن زمان منتشر شود، اما به هرحال بعد از آن بود که نامگذاری سری ARC Alchemist تایید شد. همچنین بار دیگر نام پردازنده گرافیکی A370M در یک درایور آزمایش که اینتل آن را به صورت تصادفی منتشر کرده بود هم مشاهده شده است.

طراحی شده برای رقابت با AMD Navi 24 و NVIDIA GA107

از نظر مشخصات به نظر می‌رسد که A370M یک پردازنده گرافیکی سطح پایه با پردازنده DG2-128EU باشد. اما در مقایسه با A350M، باید آن را یک کارت گرافیک کامل‌تر دانست. در هر حال حاضر اینتل آن را در نام گذاری داخلی به اسم SKU4 ‌می‌شناسد. پردازنده گرافیکی اینتل Arc A370M دارای 128 واحد اجرایی، 4 گیگابایت حافظه GDDR6 با سرعت 14 گیگابیت بر ثانیه است که به یک گذرگاه حافظه 64 بیتی متصل است. بنابراین بر اساس این مشخصات این پردازنده گرافیکی باید با پردازنده‌های گرافیکی AMD Navi 24 و انویدیا GA107 رقابت کند.

قرار است سری پردازنده‌های گرافیکی Intel ARC Alchemist تا پایان سه ماهه نخست میلادی همراه با اولین لپ تاپ وارد بازار شود. اگرچه اینتل تا به حال جزئیات بسیار کمی از این سری کارت گرافیک خود منتشر کرده است.

مطالب مرتبط:

  • اطلاعات جدید از گرافیک های لپ تاپی Arc Alchemist اینتل – پنج نمونه مختلف
  • بنچمارک گرافیک پرچمدار Arc Alchemist اینتل – بهتر از RTX 3070 Ti
  • اولین بنچمارک گرافیک دسکتاپی ARC A380 اینتل – نزدیک به RTX 3050 Ti لپ تاپ
  • رقبای گرافیک اینتل مشخص شدند – از 1650 تا 3070 آماده ی رقابت با اینتل

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا