فناوری

نشت مواد سمی از کارخانه سامسونگ و عواقب زیست محیطی

زباله‌های الکترونیکی همواره یکی از مهم‌ترین مشکلات شرکت‌های بزرگ تولید سخت افزار بوده‌اند، این مشکل زیست محیطی دیگری نیز وجود دارد که ‌می‌تواند از آن هم بسیار خطرناک‌تر و مخرت‌تر باشد، مواد سمی صنعتی. سازمان‌های نظارتی محیط زیست همیشه موضوع انتشار مواد سمی توسط کارخانه‌های تولید دستگاه‌های الکترونیکی را به شدت زیر نظر دارند اما گاهی با این وجود بازهم شاهد نشت مواد سمی بسیار خطرناک به درون طبیعت هستیم، که این بار این مشکل برای شرکت سامسونگ پیش آمده است.

مواد سمی بیش از 100 روز در حال نشت بوده است

به نظر می‌رسد به دلایل نامعلوم، مقدار بسیار فراوانی به حجم 763،000 گالن از مواد به اسیدی، از مجتمع تولیدی آستین سامسونگ، در تگزاس آمریکا نشت کرده است. این مواد سمی از طریق یک کانال آبخیزداری وارد یک نهر آب در شمال شرقی آستین شده است. تخمین زده شده که این نشت مواد سمی بیش از 100 روز به طول کشیده است و تا زمانی که یکی از افسران محیط زیست شهر آستین متوجه این موضوع نشده و آن را گزارش نداده بود این مشکل همچنان ادامه داشته است.

ظاهرا حجم بالای مواد سمی باعث شده که عملا هیچ موجود زنده‌ای در این نهر باقی نماند. به گفته سامسونگ، آنها به محض مطلع شدن تخلیه مواد سمی را متوقف کرده‌اند. سامسونگ اعلام کرده که “اکثریت فاضلاب در محل نگهداری می‌شد؛ اما بخشی از آن به طور ناخواسته در یک شاخه کوچک ناشناس که در بالادست نهر هریس برانچ است رها شد.” این شرکت همچنین اظهار داشت که با هدف “بازیابی انشعابات” و جلوگیری از انتشار زباله های سمی در سراسر شعبه اصلی نهر هریس برانچ، یک متخصص پاکسازی را استخدام کرده است.

شرایط رو به بهبود است اما آسیب‌ها عمیقند

محقیق اعلام کرده‌اند که در حال حاضر انتشار مواد سمی در این نهر متوقف شده است، و بر اساس اندازه‌گیری‌های آنها میزان PH در حال بهبود است و به حالت طبیعی خود باز خواهد گشت. اما متاسفانه حجم بالای مواد سمی نشت کرده به درون نهر باعث به وجود آمدن آسیب‌های جبران ناپذیری به محیط زیست این منطقه شده است. حال باید دید این ماجرا چه مشکلاتی را برای فعالیت شرکت سامسونگ در این منطقه به وجود خواهد آورد.

مطالب مرتبط:

  • کارخانه های تولید تراشه سامسونگ و مایکرون تحت تاثیر محدودیت ها در چین
  • سفر مدیر ارشد سامسونگ به آمریکا – ساخت کارخانه 17 میلیارد دلاری سامسونگ
  • سامسونگ به صورت رسمی تگزاس را برای سرمایه گذاری انتخاب کرد
  • انتقال سفارشات کوالکام و AMD به سمت سامسونگ – کاهش وابستگی به TSMC

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا