بازی هافناوریکسب و کار

قیمت بازی های یوبی سافت در نسل بعد افزایش نخواهد یافت

قیمت بازی‌های کامپیوتری چندین سال است که تقریبا ثابت مانده و افزایشی نداشته اما با ورود به نسل جدید در آینده نزدیک، به احتمال زیاد شاهد گران شدن بازی‌ها از سوی استودیوهای سازنده خواهیم بود. 2K Games اولین استودیویی بود که در این راه قدم برداشت و اعلام کرد عنوان NBA 2K با قیمت پایه 70 دلار روانه بازار خواهد شد. از آنجایی که عناوین AAA پیش از این با قیمت 60 دلار به فروش می‌رسیدند، این افزایش قیمت نسبتا قابل توجه است. ضمن اینکه مطمئنا قیمت نسخه‌های ویژه نیز به مراتب بالاتر خواهد بود. اما به نظر می‌رسد قیمت بازی های یوبی سافت در نسل آینده تغییری نخواهند داشت. این می‌تواند خبر خوشآیندی برای طرفداران عناوین این استودیوی محبوب باشد.

قیمت بازی های یوبی سافت ممکن است ثابت بماند

بعد از خبر افزایش قیمت ساخته جدید استودیو 2K، طبیعتا این باور پیش آمد که به دنبال این استودیو، دیگر کمپانی‌ها نیز بازی های جدید خود را با قیمت بالاتری منتشر خواهند کرد. هر چند همین موضوع می‌تواند زمینه ساز ایجاد فضایی جدید برای رقابت شود. به طوری که ممکن است برخی استودیوها برای رقابت با همتایان خود تا حد امکان از افزایش قیمت خودداری کنند و سود بالا را در فروش زیاد رقم بزنند. در حالی که اکثر بازی‌سازان در این مورد سکوت اختیار کرده‌اند، یوبی سافت در جریان اعلام جدیدترین گزارش رویکرد مالی خود گفته است که مسئله افزایش قیمت برای نسل بعدی بازی‌ها را رفع کرده و تمامی بازی‌های این استودیو که پائیز امسال از راه می‌رسند، با همان قیمت 60 دلار به فروش خواهند رسید.

همچنین یوبی سافت از طریق جیسون شریر، ویراستار سابق Kotaku تائید کرده است که تمامی عناوین این استودیو که در کریسمس آینده منتشر می‌شوند دارای برچسب قیمت 60 دلاری خواهند بود. این مسئله شامل عناوینی همچون Watch Dogs: Legion و Assassin’s Creed: Valhalla می شود. با این حال یوبی سافت در صحبت‌های خود جنبه احتیاط را کاملا رعایت کرده است و اشاره‌ای به قیمت تمامی بازی‎هایی که در سال 2020 عرضه می شوند، نشده است و در این مورد کمپانی گفته است که باید صبر کرد و دید. بنابراین نمی‌توان دقیقا به این دلخوش کرد که این کمپانی هیچ افزایش قیمتی را برای هیچ یک از بازی‌های نسل بعد در نظر نخواهد گرفت. زمان این موضوع را مشخص خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: استودیوهای بیشتری افزایش قیمت بازی در نسل بعد را مد نظر قرار می دهند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا