فناوری

استیم باز هم رکورد تعداد کاربر همزمان را برای بار سوم در یک ماه جابجا کرد

آخرین اخبار مربوط به این پلتفرم حاکی از جابجایی رکورد تعداد کاربر استیم برای بار سوم در یک ماه دارد. با شیوع ویروس کرونا از سال 2020 درصد خانه‌نشینی مردم زیاد شده‌ و از آنجایی که فعالیت‌های تفریحی خارج از خانه محدود شده است، سرگرمی‌های دیجیتال در خانه مانند بازی‌های ویدیویی یوتیوب و ویدیو استریمینگ محبوبیت زیادی پیدا کرده. استیم که در سال 2003 تاسیس شد در دو دهه‌ی گذشته تغییرات زیادی را تجربه کرده است. از فروش بازی‌های محبوب گرفته تا آپدیت‌های استور خود و تبدیل شدن یه یکی از جامع‌ترین فروشگاه‌های گیم برای دارندگان رایانه‌های شخصی، این سرویس پس از شیوع کرونا رکورد‌های مربوط به کاربران فعال و آنلاین را در پلتفرم خود به طور مرتب جابجا کرده است.

Steam سال 2022 را با نزدیک به 28 میلیون کاربر همزمان آغاز کرد و حالا این عدد بعد از نزدیک به یک ماه به رقم 29.2 میلیون نفر رسیده است! این رقم به ما می‌گوید که استیم فقط در یک ماه گذشته نزدیک به 4 درصد رشد داشته و رکورد تعداد کاربر استیم برای بار سوم در ماه ژانویه 2022 جابجا شده است. فعلا در زمان نوشتن این مطلب، رکورد تعداد کاربران همزمان در استیم رقم 29,201,174 است. یکی از عواملی که می‌تواند به افزایش تعداد کاربر این پلتفرم کمک کند، بازیکنان بسیار فعال و علاقه‌مند به بازی‌های Counter-Strike: Global Offensive و DOTA 2 است که به ترتیب به رقم 900 و 787 هزار پلیر فعال در 24 ساعت گذشته رسیده است.

مورد دیگر در این زمینه فعالیت همزمان بازیکنان در بازی‌های PlayerUnknown’s Battlegrounds است و اخیرا این بازی به حالت رایگان نیز در آمده. همانطور که می‌تواند دید عناوین محبوب و پرطرفدار بتل رویال یکی از دلایل عمده روند صعودی افزایش کاربر در استیم است و در بعضی بازی‌های این عناوین تعداد بازیکن‌ها به راحتی به رقم 600 هزار نفر نیز می‌رسد. آمار و ارقام استیم همچنان در حال افزایش است و این شاید آخرین خبر در این مورد نباشد. احتمالا در ماه‌های آینده این پلتفرم عدد 30 میلیون پلیر همزمان را نیز پشت سر خواهد گذاشت.

  • بازی God Of War در استیم در عرض 24 ساعت به 60,000 پلیر رسید
  • لیست پرفروش ترین بازی های استیم در سال 2021

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا