بازی هافناوریکسب و کار

دولت آمریکا مهلت 90 روزه دیگری به هوآوی نخواهد داد

روز پنجشنبه راب استریر، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در حوزه امنیت سایبری، ارتباطات بین‌الملل و سیاست اطلاعات در نسبت خبری خود با خبرنگاران اعلام کرد که بعید است دولت ایالات متحده زمان هوآوی برای دادوستد با کمپانی‌های آمریکایی را برای یک دوره دیگر تمدید کند.

در حال حاضر، چند هفته‌ای از مهلت 90 روزه هوآوی باقی مانده است و پس از این حضور تاریخ غول فناوری چینی در Entity List وزارت بازرگانی آمریکا رسمی خواهد شد و شرکت‌های آمریکایی برای ادامه همکاری با آنها باید از دولت کسب اجازه کنند. این فرصت 90 روزه که تا امروز یک بار تمدید شده است به هوآوی اجازه تجارت آزادانه را می‌دهد و در صورت اتمام آن وضعیت برای این شرکت سخت خواهد شد.

مهلت 90 روزه سومی برای هوآوی در کار نیست!

غول چینی فناوری جهان اولین مهلت 90 روزه را تنها کمی پس از آنکه دولت آمریکا این شرکت را در Entity List قرار داد، دریافت کرد. اما طبق گزارش جدیدی که بلومبرگ منتشر کرده، به‌نظر نمی‌رسد که این مهلت این دوره تمدید شود. فرصت 90 روزه دوم در تاریخ 19 نوامبر 2019، یعنی 28 آبان به پایان خواهد رسید.

نکته دیگر این بود که استرایر عنوان کرد که حتی ممکن است دولت آمریکا مجازات بیشتری را نیز برای هوآوی لحاظ کند. به‌عنوان مثال ممکن است دولت این کشور متحدانی که هوآوی را برای توسعه شبکه 5G خود انتخاب کرده‌اند مجازات کند. با این حال استرایر به‌طور دقیق عنوان نکرد که آیا این موضوعی است دولت آمریکا مشغول کار برروی آنست یا خیر.

تحریم‌هایی که آمریکا علیه هوآوی اعمال کرده است تأثیرات بدی برروی این کمپانی گذاشته. گوشی‌های پرچمدار میت 30 و میت 30 پرو بدون برنامه‌های گوگل روانه بازار خواهند شد و این وضعیت فروش آنها را در خارج از چین به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد. بدون اجازه همکاری با شرکت‌های آمریکایی، هواوی اجازه دسترسی به مجوز کمپانی‌هایی مانند کوالکام و Arm را در اختیار نخواهد داشت و این وضعیت را برای آنها پیچیده‌تر از همیشه خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا