فناوری

کوالکام عنوان Snapdragon 8 Gen 1 را به همراه زمان عرضه این پرچمدار تائید کرد

کوالکام، تراشه ساز بزرگ امریکایی تغییر سبک نام گذاری تراشه‌های اسنپدراگون را اعلام کرده که این روند توسط چیپست پرچمدار Snapdragon 8 Gen 1  آغاز خواهد شد. همچنین عناوین کوالکام و 5G نیز از اسامی این چیپست‌ها حذف شده اند. همچنین کوالکام زمان برگزاری رویداد خود برای معرفی چیپست جدید اسنپدراگون را نیز اعلام کرده است. هفته پیش بود که اولین گزارش غیر رسمی در مورد تغییر نام گذاری تراشه‌های موبایل کوالکام منتشر شد و اعلام شد این کار با معرفی جانشین اسنپدراگون 888 آغاز می‌شود. در حالی که انتظار می‌رفت اسم چیپست پرچمدار نسل جدید کوالکام، اسنپدراگون 898 باشد، Universelce و Stufflistiings مدعی شدند که این چیپست با عنوان Snapdragon 8 Gen 1 معرفی خواهد شد.

Snapdragon 8 Gen 1 عنوان پرچمدار بعدی کوالکام

حال کوالکام این موضوع را تائید کرده، البته اشاره‌ای به نام مذکور برای پرچمدار جدید این کمپانی نشده است. کوالکام در وب سایت خود به توضیح جداسازی برندهای کوالکام و اسنپدراگون پرداخته است. چیپست‌های بعدی اسنپدراگون بدون برند کوالکام معرفی خواهند شد. همچنین با توجه به اینکه تمامی تراشه‌های کوالکام به زودی از شبکه 5G پشتیبانی خواهند کرد، پسوند 5G نیز از عنوان چیپست‌های این کمپانی حذف خواهد شد.

همچنین کوالکام اعلام کرده که از نشانه‌های رنگی در لوگوهای خود به منظور جداسازی تراشه‌های پرچمدار از میان رده و چیپست‌های پائین رده استفاده خواهد کرد. بدین منظور از رنگ طلایی برای چیپست‌های پرچمدار و رنگ‌های مشکی، مسی و قرمز برای چیپست های سایر رده‌ها استفاده خواهد شد. دقیقا مشخص نیست سایر رنگ‌های ذکر شده برای چه رده‌ای از تراشه‌ها مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

البته به نظر می‌رسد اسم محصولات فعلی مانند Qualcomm Snapdragon 888 5G Mobile Platform حفظ خواهند شد. باید دید کوالکام چگونه اسامی سایر تراشه‌ها مانند اسنپدراگون 860 یا اسنپدراگون 888 پلاس را تغییر خواهد داد. رویداد Tech Summit کوالکام در تاریخ 30 نوامبر برگزار خواهد شد و در این مراسم چیپست پرچمدار جدید این کمپانی به همراه سبک نام گذاری چیپست‌های اسنپدارگون اعلام خواهد شد.

  • تغییر نام گذاری چیپست های پرچمدار اسنپدراگون – دوره‌ای جدید برای کوالکام
  • اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام در تاریخ ۹ آذر معرفی خواهد شد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا